Otvoreno pismo reisu-l-ulemi IZ BiH Husein ef. Kavazoviću: POD HITNO ZAUSTAVI MUFTIJU KOZLIĆA U DALJNJOJ RASPRODAJI VAKUFSKE IMOVINE U BANJA LUCI I KOJEČEMU JOŠ !

Posted: 4. August 2016. in Intervjui
kozlic
Poštovani hadži reis efendija!
Neposredno iza mene je još jedna posjeta Banja Luci i Domovini. Bio bih nekorektan prema samome sebi i velikom broju banjalučkih džematlija ako bih, pa i javno, prešutio navode svih njih, uključujući i neke banjalučke imame, da je situacija u IZ Banja Luka neizdrživa, naprosto alarmantna. Svi do jednoga, prije i nakon klanjanja namaza u prelijepoj Ferhadiji bi me zamolila da odvojim vrijeme za razgovor s njima i oni bi mi tim povodima, u očaju i s velikim ogorčenjem pričali da u IZ moga i njihovog grada vladaju “mrak” i “najcrnji staljinizam”, naravno u režiji i izvedbi muftije Osman ef. Kozlića. Ferhadija izvana blješti svojim punim sjajem, ali unutar nje, tačnije unutar IZ Banja Luka, vladaju mrak, strah i diktatura! Sve njih sam pitao zašto se sami ne oglase, bilo prema Tebi, kao vrhovnom poglavaru IZ BiH, nadležnim tijelima IZ BiH ili pak javno, kao što to ja činim, a oni, ama baš svi, kažu da ne smiju jer “za svaku izgovorenu riječ ovdje pada glava”, da se “prijeti njima i njihovim porodicama…” Dakle, to govore banjalučke džematlije i neki imami, ne ja! Naravno, ne bih govorio o njihovim imenima jer su me zamolili da ih ne spominjem, iz straha od odmazdi kojih, kako kažu, tamo ima i mogu se očekivati od “strahovlade muftije Kozlića….” Pitao sam jednog imama: “Zna li išta o ovome reisu-l-ulema”? Na takvo pitanje dobih odgovor: “Pa ne može ne znati, ako ne za sve, ono bar za dio ovoga o čemu pričamo i za što se jadamo”.
 
Ne bih spekulirao sa ovim da li si, poštovani hadži reis efendija, upoznat sa stanjem u IZ Banja Luka na način na koji sam netom upoznat ja od strane ne bilo koga, nego meni poznatih džematlija, “džamijskih ljudi” i koji 12 mjeseci u godini žive u toj Banja Luci, pa koristim priliku da Te, evo i javno upoznam sa načinom na koji vlada u IZ Banja Luka i šire muftija Osman ef. Kozlić i zbog čega velike štete trpi upravo IZ Banja Luka, Muftijstvo banjalučko, IZ BiH u cjelini te svi muslimani Banja Luke i BiH, ma gdje da su. Zašto ja? Najmanje zato što sam od 21. maja 1992. do 7. novembra 1994. bio tamo to što sam bio, niti zato što sam i danas aktivni član IZ Banja Luka, nego zbog iznošenja istine o Zajednici u mome gradu koju, kako rekoh, mnogi iz raznih razloga ne smiju ili neće da iznesu i posebno zato što od Tebe, kao vrhovnog poglavara IZ BiH, očekujem da iznađeš načina da provjeriš navode koji slijede i poduzmeš konkretne mjere u interesu IZ Banja Luka i IZ BiH. Dakle, ja sam apsolutno u ovoj priči nebitan, bitna je Zajednica te njena sadašnjost i budućnost!
S mnogo navoda banjalučkih džematlija i nekih imama sam se prošli mjesec, neposredno nakon Bajrama, suočio, ali zbog vremena i prostora izdvajam one najbitnije:
Rasprodaja vakufske imovine 
Da, postoji Vakufska direkcija pri IZ i ima svog direktora hafiza Senaida Zaimovića. S njim sam prije nekoliko mjeseci imao intervju i podsjetio banjalučke džematlije koji su mi navodili primjere rasprodaje vakufske imovine na isti, jer sam u tom intervju tretirao i banjalučki vakuf. Hafiz Zaimović mi je odgovorio što je odgovorio, a razočarane džematlije navode da je direktor Vakufske direkcije, najblaže rečeno, iznio neke neistine u vezi dosadašnjih ili predstojećih transakcija kada je u pitanju banjalučki vakuf.
 
Evo jedne ilustracije (izvod iz moga intervjua sa Zaimovićem od 14. decembra 2015.):

Do mene dopiru, za sve autohtone Banjalučane i članove IZ BiH uznemirujuće informacije o navodnoj prodaji vakufske imovine u tom gradu. Naprimjer, znate li išta o navodnoj prodaji vakufske kuće u ulici Meše Selimovića br. 4 (bivša Zagrebačka), uvakufljene za imama Ferhadija džamije i jeste li mogli to eventualno spriječiti?

ZAJIMOVIĆ:Ne znam odakle vam ta informacija, stan nije prodat, stan je vakufski. U njemu je nekada bilo smješteno jedno udruženje građana kojima je stan bio iznajmljen. Udruženje je prestalo da radi i stan je sada u posjedu Medžlisa IZ-e Banja Luka.

 
Uvjerio sam se i sam (vidi sliku)
SAM_4307
da je srušena vakufska kuća u Zagrebačkoj (danas Meše Selimovića) ulici br. 4 koja je decenijama bila namijenjena za stanovanje imama i mujezina obližnje Ferhadije džamije. Pitao sam neke džematlije da li je to urađeno transparentno i po važećoj proceduri koja proističe iz akata IZ? Uzvratili su mi, umjesto odgovora, ovako: “O čemu ti pričaš? Pa muftija Kozlić nikoga ne pita niti obavještava kada donosi odluku da nešto od vakufske imovine hoće prodati! Navodno je tu kuću dao srušiti kako bi ponudio na prodaju plac jednoj banci i kako bi vratio kredit uzet za sanaciju zgrada Medžlisa i Muftijstva.. I, navodno, nešto mu je zapelo u realizaciji prodaje, ali kuća je već srušena…”
 
Jedan drugi džematlija me pozvao da snimim novoizgrađenu pravoslavnu crkvu na Pobrđu koja je, kako tvrdi, sagrađena na vakufskom zemljištu za koju transakciju nije mogao biti zaobiđen muftija Kozlić. Bitno je da se izvrši provjera da li je to zemljište prodato ili poklonjeno SPC i ko se udostojio u ime IZ da to učini?
crkva na pobrdju
 
Jedan treći džematlija me upućuje da je muftija Kozlić uputio zahtjev nadležnim službama u Banjoj Luci za diobu parcele poznate pod nazivom harem Hadži Babina džamija te da će se na toj parceli graditi zgrade, o čemu sam već ranije bio upoznat i o čemu sam razgovarao sa hafizom Zaimovićem.
hadzi babin harem
 
Jedan četvrti džematlija, za kojeg mogu svjedočiti da je u vremenu 1992-1994 financijski pomagao IZ Banja Luka iz inozemstva, dakle dijete jednog uglednog banjalučkog džematlije i intelektualac me je zamolio da, ako budem pisao na temu rasprodaje vakufske imovine u Banja Luci, javno podvučem da ta imovina “nije babovina ni muftije Kozlića pa ni reisa Kavazovića, ako ovaj drugi dopušta Kozliću da je krčmi i rasprodaje…” I evo, iz poštovanja prema njemu i njegovom rahmetli ocu, posebno u interesu zaustavljanja muftije Kozlića u daljnjoj rasprodaji onoga što je ostalo od te imovine u našem gradu, upravo to činim.
 
I tako dalje, i tako dalje….
 
Savjetnici
 
Poštovani hadži reis efendija!
 
Dovoljno je da pitaš one ptice na krošnjama brojnih banjalučkih stabala ko su dvojica savjetnika muftije Kozlića, ne u vođenju Muftijstva, nego u transakcijama, odnosno beskrupuloznom krčmljenju vakufske imovine. Dakle, to je toliko znano svima koji iole imaju kontakta sa IZ Banja Luka, pa čak i pticama.
 
Naravno, svaki funkcioner treba imati savjetnike iz oblasti koje se tiču obnašanja njegove funkcije, ali oni nužno treba da jesu u sistemu, u konkretnom slučaju unutar Zajednice. U slučaju muftije Kozlića i njegovih savjetnika oni (savjetnici) su bliski Islamskoj zajednici onoliko koliko je blizak i patrijarh SPC Irinej.
 
Problem je i to, kako navode banjalučke džematlije, što novac od rasprodaje vakufske imovine u Banja Luci završava kod nekih srpskih tajkuna u Banja Luci i s kojima su muftijini savjetnici, kako navode, povezani.
 
Menadžer, a ne duhovni i vjerski lider
 
Poštovani hadži reis efendija!
 
Više je nego očito da je banjalučki muftija Kozlić menadžer, a ne duhovni i vjerski lider muslimana Banjalučkog muftijstva! Pitam Te otvoreno: Da li je menadžerstvo posao jednog muftije ili on treba da radi nešto drugo, a ne to? Znaš li za te njegove omiljene aktivnosti? Ako znaš, zašto to dopuštaš, a ako ne znaš, nađi načina da saznaš i ukloni ga sa te funkcije jer Banja Luci, odnosno nama – banjalučkim muslimanima, ma gdje da smo, treba muftija, dakle duhovni i vjerski lider, a ne tzv. muftija, a zapravo menadžer! “Mi nemamo muftije”, riječi su jednog uglednog banjalučkog džematlije koji živi u Banja Luci i koji, otkad znam za sebe, klanja u Ferhadiji. Treba li potcijeniti njegove riječi i njegovu poruku? Naravno da ne treba!
 
Otuđen od džemata i džematlija
 
Poštovani hadži reis efendija!
 
Nije nikakav ekskluzivitet da je jedan vjerski lider, ma kojeg nivoa, blizak sa džematlijama, odnosno sa bazom, kako bi se još reklo. To se naprosto treba da podrazumjeva. No, muftija Kozlić je ekskluzivan ali u obrnutom smjeru: nema nikakav kontakt sa tzv. običnim džematlijama, nema ga među njima. U to sam se i lično uvjerio. Napravio je “kineski zid” oko sebe. Ali, neke džematlije su mi svjedočile da ga je zato bilo svake ramazanske noći nakon iftara i prije teravije koju je klanjao u Gazanferiji džamiji, u jednom kafiću preko Vrbasa gdje se, naravno, toči i alkohol. Da li je to primjereno muslimanu, posebno jednom efendiji i k tome još i muftiji? Pa naravno da nije!
 
Kadrovska politika
 
Poštovani hadži reis efendija!
 
Da ne bude sve u stilu da sam čuo, evo, mogu i lično da svjedočim da je muftija Kozlić za glavnog imama Medžlisa IZ Banja Luka postavio mladog Muhidin ef. Spahića koji ima arogantan odnos prema džematlijama. Svjedokom sam njegovog grubog odnosa prema rahmetli Kjazimu Halimiću, a takav odnos je imao i prema uglednom Banjalučaninu i džematliji dr. Emiru Bišćeviću, o čemu mi je pričao dotični i koji je, kako je rekao, uputio pismenu predstavku organima IZ. A neki drugi mogu svjedočiti da je glavni imam kojeg je postavio muftija Kozlić iz džamije izbacio jednog Aliju Alu Mahmutovića, vjerovatno jedinog hodajućg čovjeka-evliju u Banja Luci.
SAM_4316
 
Da li je takav čovjek dostojan funkcije koju obnaša, makar bio iz istog sela odakle je i muftija? Naravno da nije!
 
Kadrovsku politiku muftija Kozlić vodi i na način da daje stanove njemu podobnim imamima, premještajući pri tom imame sa četveročlanim obiteljima u manje i sl..
 
A vodi je i na način da je jednom bivšem predsjedniku Medžlisa, kao formalno odgovornom licu za upravljanje vakufskom imovinom, dao ponuditi nekakav ugovor na potpis u kojem  se navodno ovlašćuje jedan od njegovih business savjetnika za sve transakcije iz domena vakufske imovine, te kada je ovaj odbio to potpisati, rekao mu je da ide dvije sedmice na bolovanje i potom će ga smijeniti zbog “nedolaska na posao” te postaviti nekog drugog. Tako je i bilo. Ne sjećam se da je i Josip Visarionovič Staljin  tako radio!
 
Evo, ne možeš reći da nisi znao…
 
Poštovani hadži reis efendija!
 
Ne tvrdim, kao neki drugi, da si o svemu naprijed navedenom bio upoznat, barem ne do sada. Niti tvrdim da je sve što mi je prenešeno od banjalučkih džematlija tačno. Kao što ne tvrdim da sam ovim obuhvatio sve što žulja banjalučke džematlije, ma gdje da jesu, pa i mene samoga. Ali zato smatram da imaš načina da sve ove navode provjeriš i ako se utvrdi da su samo neki od njih tačni, proglasiš muftiju Kozlića odgovornim za učinjeno i smjeniš ga sa te funkcije. To je najmanje što kao naš vrhovni vjerski poglavar možeš i trebaš učiniti. Na dobrobit Islamske zajednice Banja Luke, Banjalučkog muftijstva, BiH te svih muslimana Banja Luke, njene regije i BiH, ma gdje da jesu. U protivnom, logično ćeš postati saučesnik naprijed navedenih radnji a koje nemaju veze sa onim čemu nas uči islam. Želim da vjerujem da sebi tako nešto nećeš dopustiti.
 
Uz mahsuz selame,
 
Bedrudin GUŠIĆ
plitvice-ferhadija
 
 
 
 
 
 
Comments
  1. Hamdija Todorovac says:

    Dragi nas Bedrudine,
    Nista drugo nego veliko “Aferim!” Vrijeme je da Bosnjaci i ostali narod u Banja Luci krenu novim pravcem.

  2. Zdravko margic niodkud says:

    isti su oni i taj kozlic i taj KAVAZOVIC PROSIJA.ILI CERIC POSLIJE CERICA..NEMAJU ONI BOGOBOJAZNOSTI.SAD.PO BIH VLADA.S.D.A,IZETEBOGOVICEVA STRANKA. A DOLI U RS SDS.DODIKOVA STRANKA NAZALOST.TAKO DA IM SE SAMO TAJ NASLJEDNIK PRIJESNJEG UDBASA JOS VISE DODVARA I POKLONICE IM SVE ZA SVOJU KORIST ISTO KOSTOSU U KOMUNIZMU TE HODZE RADILE I IZDAVALE POSTENE LJUDE TISU SAD JOS GORI I VISE PLJACKAJU NAROD. JER NOVOTARI NEZNAJU STATI,AKOJI NEZAUSTAVIS A DOLI NEMA KO VIDIS DA KORISTE SRBSKU POLICIJU PROTIV ISKRENI VJERNIKA I LJUDI KOSTOJE I ONAJ KOCIJAS U MRKONJICU PROTIV IBRAHIMA ISTO.I TAKO ALJE PO DUBICI I SIROM OSTATKA I FEDERACIJE.

  3. Sana says:

    Banjalučani se rasuli kao riža, po cijelom dunjaluku – ne pada im na pamet da se vrate, a Muftija, Reis i ostali trebaju ima “čuvati ” vakufsku imovinu.
    Ostavite se zapada, eura i dolara – kartu u jednom pravcu i “popravljajte ” Islamsku zajednicu.
    Do tada, psssssst…

  4. Ti si, jarane, potpuno promašio temu. Ne radi se o tome gdje je ko, nego se radi o rasprodaji nečega što se ne smije prodavati I što su neke generacije Banjalučana uvakufile za dobrobit Zajednice. Ako si čitao cjelovit tekst, a vidim da nisi, ja sam u jednoj rečenici rekao da ja nisam bitan, nego Zajednica. Nisi pročitao ni ono da negoduju oni koji žive u Banja Luci, a ja sam samo prenio njihovo negodovanje. I, naravno, podržao ih. Otići ću i ja i moja generacija sa Ovoga svijeta, kao što su otišle one prije mene, ali uvijek je bilo onih koji su bili po službenoj dužnosti zaduženi da čuvaju vakufsku imovinu. Danas ovi rade suprotno. I ne trebaju oni čuvati meni vakufsku imovinu, ona meni ne treba, nego Zajednici staroj stotinama godina. O eurima I dollarima ne bih, jer u mome slučaju to nije razlogom da sam ovdje gdje jesam, a nisam tamo gdje nisam. I, budi malo kulturniji u javnom komuniciranju jer ono “pssst” je uličarski žargon.

  5. Ahmed says:

    Gosp. Gušiću,

    U tekstu ”dušebrižnički” iznosite toliko ”naklapanja” i neosnovanih sumnji da iole pametan čovjek ovaj tekst mora u potpunosti odbaciti kao jadikovku jednog pesimističnog vječitog dijasporca koji ljubav prema Banja Luci pretvara u personalni konflikt sa svakim onim koji Banja Luci nešto znači (to ne znači i da je uradio puno toga za BL)i kao nekoga koji je svjestan da se nikada ne želi vratiti u Banja Luku pa onako ”izvana” dijeli moralne lekcije onima koji su unutra.

    No kako bi zaštitio svoju ”moralnost” navodite da ste bili ”član medžlisa BL”… Mnogo je onih koji su ”dio” našeg naroda i Zajednice, ali ga iz temelja potkopavaju… Hvala na savjetima, no ostanite tu gdje jeste, Banja Luka vas ne treba!

    • Gospodo, poznajem dobro Gušića i kažem daj nam Bože još takvih patriota. Znam da je svaka riječ istinita, bojim se da nije gore od kazanog. Ulema uzima sebi za pravo da raspolažu sa vakufskom imovinom. Nekada je bio Vakufsko-Mearijski sabor koji je upravljao i raspolagao imovinom. Sve je bilo transparentno, a za svaku transakciju morala je biti saborska odluka. Hvala Gušiću, uvijek si bio iskren i hrabar!

  6. Ahmede! Otkud vama pravo da meni oduzimate pravo da živim gdje hoću? To je jedno od temeljnih ljudskih prava. Uvijek sam birao gdje ću živjeti osim u jednom slučaju: kada su me četnici krajem 1994. prognali iz Banja Luke, odnosno isti oni kojima mi danas prijeti Muftijstvo banjalučko, a Vi ih kao takve branite. Znači, isti ste. Otkud Vama pravo da mi oduzimate pravo da dajem savjete, jer imam iskustva, a Svevišnji mi je svjedok da ima čist nijjet (namjeru) i jer sam član te IZ? Otkud Vama pravo da nas dijelite na “dijasporce” i one druge? “Mene Banja Luka ne treba…” Koju Banja Luku Vi to predstavljate pa mi onako staljinistički, poput onih za koje mi jedan ugledni banjalučki imam i trojica istinskih džematlija Ferhadije kažu da primjenjuju staljinističke metode u IZ BL? Vama ne smeta što mi prijete četničkom policijom, naprotiv, Vi biste meni zabranili povratak u Banja Luku kako bi se održala kvota od 3% muslimana za koju se onomad zalagao osuđeni ratni zločinac Radoslav Brđanin protiv koga sam i svjedočio pri Haškom tribunalu. Samo ta činjenica da podržavate takvu politiku etničkog čišćenja i nakon 1995. govori o Vama, ne o meni. Nijednom rječju u svome pamfletu od komentara niste se dotakli teme, odnosno pitanja koja sam i u svoje ime i u ime meni poznatih džematlija i jednog čestitog imama javno postavio. Dakle, nisam tvrdio ništa niti davao moralne lekcije ikome, samo sam pitao. Nevješto ste ovom javnom avanturom postali pobočnik onoga koji je obrukao Muftijstvo banjalučko i IZ BiH onakvim Saopštenjem za javnost, kao što on nevješto i nezgrapno pokušava štititi lik i djelo muftije Kozlića, čak I lažnim imenom na društvenim mrežama. Vaš komentar sam dao objaviti samo iz razloga što je pristojno intoniran, mada se nijednim slovom niste držali teme. Ukoliko ste voljni dalje komentirati moja istupanja, pa i ovaj odgovor, držite se teme, odnosno odgovorite mi najprije na ovdje postavljena pitanja, pa onda možemo polemizirati. U protivnom, Vaš slijedeći komentar neće biti objavljen.

Leave a comment