Archive for 19. March 2016.

Sakib

Evo da iskoristim priliku i da predstavim učesnike Večeri sevdaha banjalučkih legendi “Vezeni most 2016”:

Šemso Avdić, Ahmet Habibović, Nirvana Karat, Šemso Islamović, Ivanka Janjanin, Senad Delalić – Hure, Nebojša Subotić, Vahid Alić – Vajdo, Alma Mešić Bojs, Rusfet Makić – Rus, Miroslav Mamuza, Idriz Turčinhođić, Željko Plamenac, Ibrahim Kurjak, Atif Turčinhodžić, Isko Jakupović, Treća smjena, Asim Hodžić – sazlija sa Vrbasa, Adnan Huseinbegović, Emir Osmančević, Maja Tatić, Sakib Jakupović, Suljo Omanović – Pele, Emir Bašić, Svjetlana Vidović, Enes Bašić, Ramiz Jakupović i Nadir Garčević….Da bi to veče bilo na veoma zavidnom kvalitativnom nivou angažovao sam Narodni orkestar RTV Sarajevo koji redovno prati izvođače sevdaha na velikim koncertima kao što su koncerti sevdaha u Zagrebu u dvorani Vatroslav Lisinski, te koncerti u Sava centru u Beogradu. Taj orkestar će najvjerovatnoje biti bogatiji za jedno veliko ime a to je maestro na harmonici Elvidin Edo Krilić, kako mi je rekao doći će 99%. Edo je godinama svirao u Narodnom orkestru RTV Sarajevo, tada pod rukovodstvom još jedne banjalučke legende – Slobodana Vidovića, za koga se nadam da će nam se bar jednim instrumentalnim sevdah spletom predstaviti to veče…..to se tiće voditelja i to je kao i sa orkestrom. Program će voditi najbolji od najboljih. Dovoljno je reći Enver Šadinlija, muzički urednik na Radiju Federacije BiH, nezaobilazni voditelj svih muzičkih manifestacija, a posebno manifestacija vezanih za sevdah……

Za sve se svoje intervjue, naravno, pripremam – za neke više, za neke manje. Za neke skoro nikako, jer pitanja naviru spontano, ne samo iz glave, nego iz srca i duše. Neka nadiru čak i iz mojih vena. Jedan od takvih je i ovaj.

Da, prijatelju i sugrađanine moj, ovaj razgovor je s velikim povodom. Naravno, riječ je o velikom koncertu kojeg bi trebali izvesti svi živući banjalučki muzičari, ma gdje bili, u našem gradu – Banja Luci. Dakle, o kakvom koncertu je riječ i gdje i kojeg datuma će biti izveden?

JAKUPOVIĆ: Pa, radi se o koncertu koji će se organizovati u saradnji sa “Sevdah North America”, (SNA) neprofitnom organizacijom koja je osnovana 2007. godine sa ciljem očuvanja i prezentacije sevdaha, tradicionalne muzike starih gradskih područja Bosne i Hercegovine, čiji sam ja predstavnik i Zajednicom udruženja građana Banjaluke “Vezeni most”. Koncert će se održati u okviru završne večeri 13. tradicionalnih susreta Banjalučana “Vezeni most 2016”.

Moram istaći da u ovom obliku još nikada nije organizovan ovakav koncert u našoj Banjaluci. Naime, ideja je da se na jednom mjestu okupe svi oni koji su na bilo koji način ostavili traga u banjalučkom muzičkom životu. To se najviše odnosi na pjevače, kojih je Banjaluka uvijek imala na pretek i to na one koji su ostavili traga svirajući i pjevajući po restoranima, igrankama, KUD-ovima, pa čak i na one koji su svojim svirkama i teferičima na obalama Vrbasa ostali zapamćeni kao nenadmašne sevdalije. Posebno na one koji su izgradili i malo veću karijeru, koji su u svojim pjesmama pjevali o svom gradu i na najljepši način ga predstavljali.

Koncert će se održati u Banjaluci 15. Jula 2016. godine.

Kada je i kako rođena ideja da se upustiš u ovaj veoma zahtjevan projekt?

Braco SkopljakJAKUPOVIĆ: Pa nedavno sam bio u posjeti kod svog Banjalučanina, profesora Muhameda Skopljaka – Brace te moram naglasiti veoma cijenjenog kompozitora, pianistu i pedagoga u Kentakiju, tačnije u gradu gdje živi – Louisvilleu. Bio sam mu gost par dana pa smo, kako to obično biva malo uveče zasjeli i usput planirali njegove koncerte ove godine po Bosni i Hercegovini te evocirali uspomene na muzički život u Banjaluci, posebno na uspomene i događaje vezane za nas muzičare, kojih je u našem gradu bilo na pretek. Sjetili smo se mnogih koji nisu više sa nama a takođe i onih koji su i sada, hvala Bogu živi i zdravi.

Ja sam tada rekao kako sam poželio sresti i vidjeti mnoge sa kojima sam mladost proveo, svirajući. U tom momentu mi je pala na um ideja! Rekao sam Braci da ove godine svakako idem u Bosnu i da ću ako nađem sponzora za koncert okupiti svu raju na jednom mjestu i organizovati jedan veliki koncert i tako i sebi ispuniti želju.

braco i sakib

 I, da li si našao sponzora?

JAKUPOVIĆ:Naravno,  ali prije toga sam prvo obavio par informativnih razgovora sa određenim brojem potencijalnih učesnika i mojih prijatelja-muzičara da vidim šta oni misle o ideji.

Poslije sam nazvao svog prijatelja i mislim najvećeg i najhumanijeg biznismena u Americi, Adija Karabaša, sa kojim sam u dvije rečenice sve završio. Rekao mi je, dobro se sjećam:

-Ne odustaj od ideje, izguraj to i ne brini! Ovog puta mu se ispred svih učesnika a i onih koji će doći da uživaju u ovakvoj večeri od srca zahvaljujem i nadam se njegovom prisustvu.

Dakle, generalni sponzor sevdah koncerta je naš Banjalučanin, stalno nastanjen u Sent Louisu, Adi Karabaš!

Znamo obojica, a znaju i većina mojih čitatelja, da izvođači koji će sudjelovati u programu pripadaju različitim muzičkim žanrovima. Ali, tu julsku večer će se usred Banja Luke pjevati samo sevdalinka. Zašto samo sevdah?

JAKUPOVIĆ: Ja sam odrastao u Šeheru i moji muzički počeci, pored pohađanja Muzičke škole, su vezani za rok i sviranje klavijatura u grupi GT, jer sam kao i svi mladi volio a volim i sad tu vrstu muzike.

Gornji Seher

Nekako u isto vrijeme, pošto sam svirao i harmoniku, bio sam uvijek u društvu šeherskih sevdalija koji su u mene usadili tu šehersku sevdah klicu koja se poslije kristalizirala na taj način što sam u životu imao čast da sarađujem i da se družim sa velikim brojem velikana sevdaha kao što su Safet, Đeza, Zehra, Meho, Hanka, Rizo i mnogi drugi. Sevdah mi je, što rođenjem, što uticajem već nabrojanih, ušao u vene tako da se već duži niz godina bavim njime na razne načine.I tako, znajući da svi koji su rasli kraj Vrbasa u Šeher Banjaluci itekako osjećaju sevdah, sam odlučio da se na koncertu izvode isključivo pjesme sevdalinke.

Ne postoji iskreni banjalučki muziča,r pa bio on najveći roker, klasičar ili zabavnjak, da ne voli sevdah. Sevdah nam je, brate Bedro, svima u venama, kako starimo on polako sam od sebe raste, htjeli mi to ili ne!

Sakib-2

Jesu li svi koje si pozvao da sudjeluju na tom defileu sevdalinke, sa banjalučkom aromom, prihvatili Tvoj poziv i potvrdili svoj dolazak? Hoćeš li navesti imena svih njih – učesnika?

Sakib-1JAKUPOVIĆ: Jako sam bio iznenađen odzivom učesnika i moram priznati da sam veoma ponosan zbog toga jer skoro svi koje sam pozvao i koje su mi bili preporučeni su se odazvali. Već sam sakupio i pjesme sa intonacijama koje će pjevati.

Kažem skoro svi, jer ćemo na žalost biti uskraćeni nastupom dviju, s pravom rečeno, banjalučkih mladih primadona i jednog jedinstvenog sevdalije: mlade Jasmine Halimić, prvakinje njujorške opere, koja zbog velikog broja angažmana ne može, kako kaže ni planirati odmor te veličanstvene Marije Šestić. Mnogo mi je žao što Marija Šestić, koja je između ostalog i jedna od najboljih mladih interpretatora sevdaha neće moći učestvovati jer ona tog datuma već ima ugovoren nastup. Kad spominjem jedinstvenog sevdaliju mislim na banjalučkog Himzu Polovinu Munevera Džebića – Blinkera, koji nikako nije mogao da uskladi svoj godišnji odmor sa datumom održavanja našeg koncerta. Žao mi je što Blinker neće nastupiti jer je upravo on jedan od Šeherčana koji su usadili u mene klicu zvanu sevdah ali sam i sretan što ovdje u Americi imam takvog sevdaliju koji redovno nastupa na mojim večerima sevdaha.

Na koncertu će učestvovati 29 učesnika koji će najvjerovatnije zbog prevelikog broja učesnika pjevati po jednu pjesmu, i taj spisak je konačan, s tim da se male izmjene mogu desiti jer do koncerta ima još vremena a ja imam još dosta ideja pa tko zna…

Evo da iskoristim priliku i da predstavim učesnike Večeri sevdaha banjalučkih legendi “Vezeni most 2016”:

Šemso Avdić, Ahmet Habibović, Nirvana Karat, Šemso Islamović, Ivanka Janjanin, Senad Delalić – Hure, Nebojša Subotić, Vahid Alić – Vajdo, Alma Mešić Bojs, Rusfet Makić – Rus, Miroslav Mamuza, Idriz Turčinhođić, Željko Plamenac, Ibrahim Kurjak, Atif Turčinhodžić, Isko Jakupović, Treća smjena, Asim Hodžić – sazlija sa Vrbasa, Adnan Huseinbegović, Emir Osmančević, Maja Tatić, Sakib Jakupović, Suljo Omanović – Pele, Emir Bašić, Svjetlana Vidović, Enes Bašić, Ramiz Jakupović i Nadir Garčević.

Kako su inače tekle dosadašnje pripreme oko organiziranja koncerta, bilo da je riječ o kontaktima sa učesnicima, bilo sa kompetentnim ljudima u samoj Banja Luci vezano za prostor, osiguranje i sl.?

JAKUPOVIĆ: Pošto sam ja ovdje u dosta navrata organizovao veće ili manje koncerte pjevača, a naročito koncerte pod pokroviteljstvom SNA, to će biti jedan od sigurno dobro organizovanih.

Koncert će se, kao što sam već rekao, održati u okviru završne večeri 13. tradicionalnih susreta Banjalučana “Vezeni most 2016” tako da o samoj večeri, prostoru, obezbjeđenju će se svakako kao i svake godine postarati suorganizatori, to jest “Vezeni most”.

Moja briga je program, izvođači, pjesme, intonacije, muzika, voditelj, reklama, TV snimanje ili eventualno direktan prijenos koji svi priželjkujemo.

Ko će pratiti izvođače a ko će biti voditelj programa?

JAKUPOVIĆ: Da bi to veče bilo na veoma zavidnom kvalitativnom nivou angažovao sam Narodni orkestar RTV Sarajevo koji redovno prati izvođače sevdaha na velikim koncertima kao što su koncerti sevdaha u Zagrebu u dvorani Vatroslav Lisinski, te koncerti u Sava centru u Beogradu. Taj orkestar će najvjerovatnoje biti bogatiji za jedno veliko ime a to je maestro na harmonici Elvidin Edo Krilić, kako mi je rekao doći će 99%.

edo krilic

Edo je godinama svirao u Narodnom orkestru RTV Sarajevo, tada pod rukovodstvom još jedne banjalučke legende – Slobodana Vidovića,za koga se nadam da će nam se bar jednim instrumentalnim sevdah spletom predstaviti to veče.

Što se tiče voditelja i to je kao i sa orkestrom. Program će voditi najbolji od najboljih. Dovoljno je reći Enver Šadinlija, muzički urednik na Radiju Federacije BiH, nezaobilazni voditelj svih muzičkih manifestacija, a posebno manifestacija vezanih za sevdah. Enver je vodio sve najpopularnije radio i TV emisije te festivale kao što su tradicionalni Ilidžanski festival, Vogošćanski festival, Bihaćki itd.

enver sadinlija

Ko Ti je sve pomagao u fazi priprema i ko još pomaže?

JAKUPOVIĆ: Ja sam čovjek koji voli sve sam da odradi, ali ovakva, da kažem internacionalna organizovanja, ne mogu bez prijatelja kojih ja u svom gradu imam mnogo.

Meni su najvise trebale informacije kao brojevi telefona pojedinih ljudi koji su mi trebali, a ja bih onda direktno razgovarao i dogovarao ono što je potrebno.

Najvei pomagač mi je FaceBook mesanger, Viber, Skype… Ipak bih se posebno zahvalio dvojici ljudi koji su mi najviše pomogli a to su banjalučke legende Atif Turčinhodžić i Hazim Bato Maglajlić, te ispred Vezenog mosta predsjednik Upravnog odbora mr. Muhamed Kulenović.

Takođe bih se zahvalio svojim prijateljima Svjetlani Vidović, Ivanki Janjanin, Maji Tatić,  Emiru Bašiću, dr. Jasminu Komiću, Željku Plamencu i Emiru Osmančeviću koji su mi na moje poruke u traženju pojedinih informacija odmah odgovarali i na taj način mi bili od velike pomoći.

Na društvenim mrežama si fragmentarno izvještavao o nekim fazama iz procesa priprema. Kakve su bile dosadašnje reakcije Banjalučana na taj najavljeni veliki kulturni i lokalpatriotski dogadjaj?

JAKUPOVIĆ: Ja nastojim maksimalno da iskoristim mogućnosti koje nam internet pruža. Već početkom januara, dakle pola godine unaprijed, sam najavio koncert znajući da veliki broj naših u dijaspori, među kojima sam i ja, početkom godine planiraju godišnje odmore, kupovinu avionskih karata i dogovaraju u firmama gdje rade termine odmora.

To je bio dobar potez jer sam dobio desetine i desetine poruka u kojima se naša raja zahvaljuju i kažu da svoj odmor sada mogu da planiraju tako da i na koncert mogu da stignu. Takođe, sve do koncerta ću nastojati da postavljam informacije koje su vezane za to veče a i za učesnike.

A reakcije su više nego očekivane. Meni je izuzetno drago što sam dobio pozitivne komentare od svih i nijedan ni najmanji negativni. Ja zaista želim da na ovom koncertu vidim sve one koji su Banjalukom pjevali, ma kako se oni zvali. Moja “Treća smjena” će nastupiti nakon skoro 30 godina, dr. Milorad Kenjalovic – Buco mi je dao mali nagovještaj da bi legendarni “Stari znanci” mogli izaći na binu, Ćosić Zdravko – Ćosa će možda sa svojim tamburaškim orkestrom otpratiti par izvođača. Zar to nije divno, kao nekada, raja su tu kad treba i to mi je veliki podstrek da ovo uradim i dovedem do kraja kako treba.

Da li je izbor lokaliteta održavanja koncerta, bez obzira da li je uvjetovan objektivnim okolnostima ili ne, adekvatan s aspekta interesa publike? Naime, hoće li biti pretijesan prostor?

JAKUPOVIĆ: Ja sam tražio Kastel jer mislim da za takav koncert taj ambijent i otvoreni prostor upravo odgovara. U slučaju da nekim objektivnim razlogom ne dobijemo Kastel, druga mi je opcija Aquana, otvorena terasa pored bazena koja može primiti veliki broj posjetilaca. Treća opcija je prelijepa koncertna sala u Banskim dvorima koja bi bila kao opcija u slučaju lošeg vremena, mada mislim da bi taj prostor bio premalen za ovakav događaj.

Kastel

Na samom kraju, osim što pozivamo sve Banjalučane, ma gdje bili, da dođu na taj koncert, imaš li eventualno još neku, posebnu poruku za naše sugrađane?

JAKUPOVIĆ: Moja je poruka  da tu noć provedemo u lijepom i mirnom sevdah druženju, da bar na par sati zaboravimo na sve muke kroz koje smo svi prolazili i prolazimo, da nas sevdah te noći usreći da poželimo tako nešto ponovo! A do tada i od tada puno zdravlja, sreće i sevdah rahatluka Vam želim!

Pa, vidimo se, ako Bog da, 15. jula u našem gradu, uz “našu pjesmu o nama”, prijatelju moj. Neka je sa srećom i hvala za ovaj razgovor.

JAKUPOVIĆ: Hvala i tebi dobri moj Bedro i iskreni pozdravi tvojim čitaocima.

RAZGOVARAO: Bedrudin GUŠIĆ (775)

vrbas-miso