Senadove suze prže !

Posted: 9. Juna 2019. in Intervjui

Suština uspješnog čovjeka  je da on vlada životnim izazovima a ne da izazovi određuju njegov život.  Posebno se ovo odnosi na ljude  koji obnašaju značajne funkcije u društvenim zajednicama.

Nakon „TV duela“ na FaceTV sa reisom Kavazovićem, koji se uzgred rečeno nije ni pojavio, Senadove suze peku i razaraju svakog čovjeka koji istinski voli i ljubi slobodu i svoju državu. Peku, prže, zbog nepravde koja ubija pravdu za kojom ova zemlja žudi.  Reisov nedolazak ali i ćutanje mnogo toga kažu.

Islamska zajednica BiH je u svom saopćenju  za javnost upozorila članove IZ u BiH „da se prema islamskom učenju zekat može uplaćivati samo u Bejtu-l-ma   povodom prakse da su pojedine televizijske kuće poput FACE TV uzele sebi za pravo ubiru i distribuiraju zekat.“ Odnosno, naveli su, kako ubiranje i distribucija zekata u islamskoj tradiciji vezano je samo za ulu-l-emra, tj. institucionalnog predstavnika zajednice vjernika.

Da li Ured za zekat Rijaseta Isamske Zajednice u BiH zna da njeni  članovi na primjer  u Švedskoj  zekat plaćaju u svojoj porezkoj prijavi kod Porezke uprave? Da li je to protivno  islamskom učenju kako se navodi u njihovom prethodnom saopćenju?  Naprotiv ubiranje zekata je mnogo transparentnije i jača povjernje među njenim članovima u dijaspori.

Pozadina saopćenje IZ BiH nije proizašla iz bojazni da neko drugi prikuplja zekat, što naravno u slučaju FaceTV nema nikakve veze. FaceTV, kao jedna od rijetkih nezavisnih TV-kuća, je već duže vrijeme trn u oku i predmet napada zvaničnika Stranke demokratske akcije (SDA).

Sabor IZ BIH  , pa i samo rukovodstvo, čine  “ugledni” muslimani Bošnjaci od kojih je većina (bila) u rukovodstvu Stranke demokratske akcije ili su (bili) predstavnici tih stranaka u izvršnoj ili zakonodavnoj vlasti na nekom nivou u BiH. Podsjetio bi da je predsjednik Sabora IZ u BiH u mandatu 2014.-2018. bio Hasan Čengić, (bivši) imam, pomoćnik komandanta Vrhovnog štaba Armije BiH tokom rata, bivši pomoćnik ministra u Vladi i zastupnik u Parlamentu Federacije BiH te delegat u Domu naroda državne Parlamentarne skupštine BiH ispred Stranke demokratske akcije čiji je jedan od osnivača. Čengićevo ime se od 2003. godine nalazi na “crnoj listi” američkog Ureda za kontrolu stranih sredstava (OFAC) koji funkcionira pri Ministarstvu finansija SAD-a.  Poslednji predsjednik Sabora izabrat 20 aprila 2019 godine je Safet Softić, danas član predsjedništva  SDA stranke. Kratko rezimirajući na čelu IZ BiH, nakon rata pa do dana današnjeg  uvijek su bili visoki predstavnici SDA stranke, kao što su činili i ogromnu većinu u Saboru IZ-e.  Umjesto vjerom IZ-a BiH se pretvorila u instrument SDA stranke i sprovođenja njene politike. Stavljajući sebe  u službu politike,  često se Islamska zajednicu u BiH optužuje da preko svojih imama utječe i na rezultate izbora, barem među Bošnjacima muslimanima u BiH. O obračunu IZ-e sa svim  „neposlušnim“ poput bivšeg trebinjskog imama Huseina Hodžića i Sulejmana Bulgarija  koji su suprostavili njenom kompromitovanju se već puno toga zna.

Reisa sam imao priliku da sretnem samo  jednom  i to prilikom njegove posjete Geteborgu. Tada, tuzlanski muftija Kavazović, još uvijek nije bio reis. Svojim razboritošću mi se dojmio kao bosanski čovjek koga krase sve one lijepe ljudske osobine specifične za njegovo bitisanje na našim prostorima.  Znam, da sam tada u mislima, nakon razgovora s njim pomislio, kako bi bilo lijepo da se ovakvi ljudi nalaze na čelu Islamske zajednice  (IZ) Bosne i Hercegovine.  Jer IZ treba da se vrati svom istinskom korijenu, treba ljude koji će dati novi kvalitet, razbiti nepotizam i sitnošičarske interese u svojim redovima.  Između Boga i vjernika je samo božja uputa u vidu časne knjige Ku´rana i poslanikovog a.s suneta i ništa drugo a upravo su se politika i čovjek stavili između njih. Bog ne stavlja čovjeka u kušnje i probleme da bi mu ih on sam riješavao, već mu je poslao knjigu da mu pomogne da ih sam riješi. Nadao sam se da će reis uvidjeti pogubnost dosadašnjeg  uticaja  politike na rad  Islamske zajednice BiH i znao sam da je to „mission impossible“.  Na to ukazuje i činjenica da je tri puta pokušao podnijeti ostavku na svoju funkciju. Mnoga su pitanja koja traže odgovor a IZ je dužna odgovoriti kako bi se oslobodila svog balasta.  Zbog kredibiliteta IZ ,samopoštovanja i poštovanja prema onim koji je  poštuju. Preuzimajući dužnost reisa, muftija Kavazović preuzeo je odgovornost i nasljeđe bivšeg reisa.

Senad Hadžifejzović je postavio dosta  relevantnih pitanja na koje, bar za sada nema odgovora. Neka nisu postavljena poput  gluhoće IZ-e na apel banjalučkih intelektualaca-đematlija o zloupotrebi vakufske imovine na vakufskoj zemlji u Kozarskoj ulici, u banjalučkom naselju Hiseta gdje  se nalazila Hadži-Babina džamija.  Zašto nisu podignute krivične prijave već se protagonisti „nagrađuju“ premještanjem na druga mjesta službovanja poput banjalučkog muftije Kozlića? Ćutanje reisa  i IZ-e, zataškovanjem zloupotreba, se derogira transparentnost rada IZ i širi nepovjerenje i skepticizam  među njenim članovima.

Nadam se  da je reis svjestan svog životnog izazova pokazujući  svu moralnu zrelost u svom promišljanju!

Mr. sci. Edin Osmančević

 

komentara
  1. damir kaže:

    ion je kao ioni licemjer…………Ovo je 60. dio od 60 u serijalu Osobine džahilijeta
    Podijeli
    Tweet
    Pin
    Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem se suprotstavio paganskoj praksi zapodjevanja kavge među sljedbenicima istine, zapravo svi poslanici su pozivajući ka Allahu i pridržavanju onoga što je On naredio i zabranio, ujedno upozoravali na prvog i glavnog neprijatelja, a to je šejtan. Rekao je Uzvišeni (u prijevodu): „… i ne slijedite šejtanove stope, zaista je on prema vama otvoreni neprijatelj…“ 1

    Allah je pojasnio da su spas i pobjeda u slijeđenju objave s kojom je došao Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem , te u okupljanju i jedinstvu na istini, i istovremeno zabranio prepiranje jer ono vodi ka razilaženju. Rekao je Uzvišeni:

    وَأَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَٰزَعُوا۟ فَتَفْشَلُوا۟ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَٱصْبِرُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّٰبِرِينَ ٤٦

    46 i pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu, i ne prepirite se da ne biste klonuli i bez borbenog duha ostali; i budite izdržljivi, jer Allah je, zaista, na strani izdržljivih.

    El-Enfal, 46

    . Zatim, Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem je zabranio međusobnu mržnju zbog nečega mimo Allaha, kada je rekao: „…i ne mrzite se međusobno…“ 2
    Takođe je pozivao na izmirenje u slučaju parnice ili nasilja od strane jednog prema drugom muslimanu, i za to je obećao veliku nagradu na onome svijetu. Kaže Uzvišeni:

    وَإِن طَآئِفَتَانِ مِنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ ٱقْتَتَلُوا۟ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَهُمَا فَإِنۢ بَغَتْ إِحْدَىٰهُمَا عَلَى ٱلْأُخْرَىٰ فَقَٰتِلُوا۟ ٱلَّتِى تَبْغِى حَتَّىٰ تَفِىٓءَ إِلَىٰٓ أَمْرِ ٱللَّهِ فَإِن فَآءَتْ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَهُمَا بِٱلْعَدْلِ وَأَقْسِطُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُقْسِطِينَ ٩ إِنَّمَا ٱلْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا۟ بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ١٠

    9 Ako se dvije skupine vjernika sukobe, izmirite ih; a ako jedna od njih ipak učini nasilje drugoj, onda se borite protiv one koja je učinila nasilje sve dok se Allahovim propisima ne prikloni. Pa ako se prikloni, onda ih nepristrasno izmirite i budite pravedni; Allah, zaista, pravedne voli. 10 Vjernici su samo braća, zato pomirite vaša dva brata i bojte se Allaha, da bi vam se milost ukazala.

    El-Hudžurat, 9 – 10

    .
    Zakonodavac je podstakao na istrebljivanje svih sredstava koja vode do ove džahilijetske osobine, kao što je zabrana nemimeta, alkoholnih pića, zavisti itd. Imam Ibn Redžeb rahimehullah je u komentaru ajeta o zabrani vina spomenuo sljedeće: „i zabranio je sve čija je uloga da vodi u neprijateljstvo (među muslimanima) i zapodjevanje neprijateljstva i mržnje. Rekao je Uzvišeni:

    إِنَّمَا يُرِيدُ ٱلشَّيْطَٰنُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ ٱلْعَدَٰوَةَ وَٱلْبَغْضَآءَ فِى ٱلْخَمْرِ وَٱلْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ ٱللَّهِ وَعَنِ ٱلصَّلَوٰةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ٩١

    91 Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?

    El-Maide, 91

    . 3
    Zatim, Zakonodavac je u Svojoj knjizi kao i na jeziku Svoga Poslanika sallallahu ‘alejhi ve sellem oharamio nemimet – prenošenje tuđih riječi s ciljem zavađanja – jer isto ima veliku ulogu u zapodjevanju neprijateljstva i mržnje među ljudima. Otuda je Uzvišeni ovakve spomenuo usporedo s drugim ružnim osobinama:
    هَمَّازٍ مَّشَّآءٍۭ بِنَمِيمٍ ١١

    11 klevetnika, onoga koji tuđe riječi prenosi,

    El-Kalem, 11

    Rekao je Ez-Zehebi rahimehullah u vezi propisa nemimeta: „Nemimet je od velikih grijeha, i stoga je Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem upozorio na to kada je rekao: ‘Naći ćeš od najzlih ljudi one s dva lica, one koji prilaze ovima sa jednim licem a drugima sa drugim licem.’“ 4

    Kaže Ibn Tejmijje rahimehullah o haramluku zavisti: „Kao što je Vjerovjesnik sallallahu ‘alejhi ve sellem upozorio na zavist koja svoga vlasnika gura da dospije do svog cilja na bilo koji način, pa makar bilo da dotično sredstvo ništarija i pokvarenjaštvo, poput ubacivanja neprijateljstva.

    Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah o stanju zavidnika: „Doista zavidnik voli pad drugoga kako bi ga poistovjetio (sa sobom) u manjkavosti. Taj je neprijatelj blagodati Allahovih, priželjkuje ih da nestanu pri onome kome zavidi kao što su nestale pri njemu samome. Kaže Uzvišeni (u prijevodu): „oni žele da vi zanevjerujete kao što oni ne vjeruju pa da budete jednaki… 5 6

    Ulema je u vezi istog spomenula i novotare: „…upozorio nas je (Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem ) na sljedbenike strasti, novotarija i zabluda…oni idu putem mušrika u nazivanju svakakvim nadimcima sljedbenike sunneta, i nije tome razlog ništa do širenje neprijateljstva i razdjeljivanja među muslimanima.“ 7

    Ova paganska osobina danas se najviše očituje kod šiita koji vrebaju svaku priliku za cijepanje muslimana i širenja neprijateljstva među muslimanima. Što se tiče Jevreja i kršćana – pa njihovo neprijateljstvo prema muslimanima je od prije poznato, međutim, način kako oni u ovom vremenu djeluju jeste da ubace među muslimane one koji izvršavanju njihove vizije širenjem neprijateljstva unutar muslimana, pri čemu su isti od muslimanskih očeva i majki ali srca jevrejsko-kršćanskih.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s