Dakle, prije neki dan je ministar za izbjeglice i raseljena lica Federacije BiH Edin Ramić (SDA) “podržao projekte Muftijstva banjalučkog” a u povodu posjete muftije Osman ef. Kozlića rečenom ministru. U zvaničnom Saopćenju objavljenom u nekim medijima se ne navodi o kojim projektima je riječ, nego se samo spominje povratnička populacija u Banja Luci, za koju, eto, taj muftija, kao brine. Spominje se također da je riječ o gradnji poslovno-stambenog objekta u Banja Luci, ne navodeći ko je investitor, ali je očigledno i logično da je investitor Muftijstvo banjalučko, odnosno društvo jednog lica iliti Osman ef. Kozlić. E, pa, ako je riječ o Ministarstvu za izbjegla i raseljena lica, a jeste, ako je već spomenut poslovno-stambeni objekt, a jeste, onda bi neupućeni čitatelj mogao pomisliti da će muftija, kada objekat bude završen, dati neki stan u tom objektu nekom od eventualnih povratnika u Banja Luku, dok se barem ne snađe, ili izdati poslovni prostor nekom takvom da započne neki biznis..i tako dalje, i tako dalje. Ma jok, ništa od toga niti je spomenuto, a kamo li da će se desiti. Za muftiju su, kako tvrde oni koju cijelu godinu žive u Banja Luci, povratnici i ostali Bošnjaci “deseta rupa na sviralu..” Jer, jednostavno, kako oni tvrde, taj čovjek nema ama baš nikakvog kontakta sa džematlijama, odnosno sa Bošnjacima (izuzev s nekima od njih, ali to su već druge priče i teme).
Skalamerija u Zagrebačkoj 4, u režiji muftije Kozlića
Dakle, pošto se iz zvaničnih izvora (Ministarstvo za izbjegla i raseljena lica i Muftijstvo banjalučko) nije moglo čuti o kojem objektu je riječ i koji iznos KM je Ramić nepovratno dao Muftijstvu (Kozliću), preostaje da koristimo nezvanične, ali pouzdane izvore. A oni kažu da je riječ o objektu u Zagrebačkoj ulici br. 4, odnosno o lokalitetu gdje je donedavno, decenijama unazad, bila vakufska kuća namijenjena imamu i mujezinu Ferhadije koju je muftija Kozlić dao srušiti radi gradnje poslovno-stambenog objekta. Kako pouzdani izvori tvrde, planirano je bilo izdavanje dijela tog objekta najprije Zirat banci, a potom BBI banci, ali oba potencijalna partnera su odustala od sudjelovanja u sufinansiranju tog objekta iz javnosti nepoznatih razloga. Onda je jedno vrijeme konstrukcija istog stajala bez da su vršeni ikakvi daljnji radovi na njemu, dok se nije pojavilo Federalno ministarstvo za izbjeglice i raseljena lica, odnosno ministar Edin Ramić. Da li je muftija Kozlić to sredio preko reisa Kavazovića, a ovaj preko Bakira koji je eventualno pritisnuo tog Ramića da kešira Kozliću te pare, manje je sada bitno i ne bih špekulirao s tim. Ali jeste činjenica da je kadrovik SDA dao bespovratna financijska sredstva jednom vjerskom velikodostojniku podržavajući zvanično njegov projekat i zvanično krijući od javnosti koliko je para dao i za koji projekat. Kao što jeste sigurno da od tog projekta, kada bude i završen, nikakvog hajra neće imati nijedan banjalučki Bošnjak, bilo da je povratnik ili ne. Zna se već da muftija sebi u tom objektu planira izgraditi stan, a ostatak bi trebao biti poslovni prostor za one koji ga budu spremni unajmiti, bilo da to budu neke buregdžije ili hotelijeri i tome slično. Nije važno ko su i šta će raditi u tom objektu, važno je da se od njih uzimaju pare, svakako ne one sa prefiksom halal.
Ingerencije Medžlisa i Muftijstva po pitanju vlasništva
Veoma je čudno da se u ulozi nositelja projekta a samim tim i investitora pojavljuje Muftijstvo banjalučko, odnosno skupina jednog lica. Naime, hijerarhijski i organizaciono svako muftijstvo u BiH, pa prema tome i Banjalučko, jeste skup Medžlisa jednog područja. I, stotinama godina unazad, medžlisi su u lokalnim zajednicama između ostalog i čuvari vakufske imovine na svom području, odnosno gruntovno su i njeni, uvjetno rečeno, vlasnici. S tim u vezi i imamska kuća koja je decenijama bila namijenjena imamu i mujezinu Ferhadije i koja je od iste udaljena manje od 100 m, pripadala je vakufu Ferhad-pašine džamije i o njoj se brinuo Medžlis IZ Banja Luka, a ne Muftijstvo. Pa kako onda taj muftija Kozlić može uzurpirati pravo Medžlisa da se bavi svojim poslom, odnosno da brine i o toj kući?! Istu je, po meni, trebalo samo eventualno sanirati i osposobiti za namjenu kojoj je decenijama služila. Da li je muftija Kozlić samo muftija grada Banja Luke ili jednog šireg područja? Ako je i šireg područja, a jeste, zašto mu svi Medžlisi koje pokriva Banjalučko muftijstvo ne obezbjede stan, ako mu treba? Zašto se on uopće bavi nekretninama, pravo je, zapravo, pitanje? Naravno, na ta pitanja treba da odgovori Rijaset IZ BiH, posebno čelni čovjek Zajednice koji ga je i postavio na tu dužnost prije više od četiri godine. No, ne treba biti naivan pa očekivati te odgovore sa nadležnih mjesta u Sarajevu, jer njihova šutnja na ovaj najnoviji investicioni gaf muftije Kozlića, kao i na prethodne o kojima smo pisali i dokumentirali ih, govori da on kao takav ima njihovu podršku.
Izbori su šansa da se konačno porazi SDA, a time i njihova sprega sa IZ BiH
Dakle, ovakve ćemo priče slušati i svjedočiti im dokle god se SDA nešto pita u našoj zemlji, posebno u Federaciji. Vrijeme je da ta stranka ode na smetljište historije. Za dobrobit Bosne i Hercegovine, Bošnjaka i svih lojalnih građana naše zemlje. Naravno, ne samo ona, već i one koje skupa s njom djeluju po zakonu spojenih posuda i koje su dovele zemlju i njene građane na rub provalije. Dosta je bilo! U konkretnom slučaju, ukloniti SDA sa političke scene znači destruirati i njihovu pogubnu spregu sa IZ BiH, koja je previše skupo koštala Državu i Narod. Neka se svako bavi svojim poslom, ali časno i transparentno, a ne na način na koji to čini SDA-ov ministar Edin Ramić koji “podržava pojekte Muftijstva banjalučkog…” Kao da su budžetska sredstva koja je keširao muftiji Kozliću njegova babovina pa ih dijeli onako, kao zekjat ili sadekatu-l-fitr. Bolje bi bilo da je te pare dao nekoj sirotinji – istinskom povratniku, bilo u Rs-u ili Federaciji, što mu i funkcija nalaže.
Bedrudin GUŠIĆ