Šemsudin Mehmedović, zastupnik u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH: STID ME !

Posted: 13. Juna 2017. in Intervjui

Iako sam dobio samo žuti karton, crvenim se od stida jer mi taj ŽUTI karton dodjeliše upravo oni koji su SDA zavili u crno, oni koji su skloni prodaji kako nacionalnih, tako i državnih interesa zarad svojih pozicija i lagodnog života, oni koji su spletkarenjem mnoge patriote poslali na dugogodišnja suđenja za navodne ratne zločine, oni koji su ogroman simbolički politički kapital koji smo imali kao narod proćerdali upravo svojom pogrešnom politikom i površnošću u provedbi SDA politike.….Demokratizacija SDA će se desiti samnom ili bez mene, jer je to nezaustavljiv val i snaga mladih ljudi koji žele promjene u SDA, a time i promjene politika SDA jer je svima sukobljavanja dosta. Želimo konstruktivnu politiku sa jasnim ciljevima i alatima za njihovu provedbu…..Neću ništa učiniti ako me isključe, oni to mogu uraditi kad god žele, a ja ću se spram toga odrediti ako se to desi. Nisam mislio niti riječi reći o žutom kartonu koji su mi dodijelili, jer je to isključivo njihova odluka iz hira i ona je kao takva odraz njihovog  poimanja demokratije i time se javno hvale da ćete time uplašiti sve druge pokušaje drugačijeg mišljenja-varaju se, zato ih podsjećam da su meni dodijelili žuti karton jer nisam glasao za Zakon o akcizama koji su oni dogovorili iza kulisa, daleko od očiju javnosti, te da su meni predložili neke zaključke a neke sam kao ja po svom nahođenju dopunio, što je čista laž…..Ko se izdigne iznad liderskih privilegija i ponudi alternativu, jednu normalnu demokratsku, prirodnu, uvjeren sam da će pobijediti na izborima, jer sve postojeće stranke funkcioniraju po već ustaljenim klišeima, a BiH stagnira, što je nedopustivo i narod to ne želi više da trpi, bez obzira na složenost geopolitičkih prilika u i oko BiH…..Stoga je neophodan radikalni zahvat u SDA, a to sa ovakvim rukovođenjem neće ići. Ili, bar nisam optimista da oni to žele i znaju…..Očigledno da svi govore da je u i oko SDA jaka bura, a da kapetan spava zimski san i ističe da je mirno more i da se ne talasa. Da li je u pravu, vidjet ćemo na slijedećim izborima, a kurs plovidbe je očigledno pogrešan i treba svakako novi kapetan broda, ili će brod ostati bez posade i putnika, što je najgore…..Ja rješenje vidim stavljanjem u funkciju svih nacionalnih resursa, a i kadrovskog potencijala koji vidim upravo u mladim ljudima, i nužno je HITNO redefinisanje odnosa sa nekim međunarodnim institucijama koje nas očigledno godinama guraju u pogrešnom pravcu, a suprotno interesima i naroda i države…..Na zapadu ali i istoku ništa novo. Gledajući kroz istoriju, uvijek su bile teritorijalne pretenzije i Srbije i Hrvatske prema Bosni i Hercegovini, samo su se kroz istoriju mijenjali akteri. Sada su aktualni Dodik-Čović koji su politički sateliti susjednih država i lidera Kolinda-Vučić. Pitanje je samo kako se probosanski politički blok odnosi prema njihovim očiglednim namjerama. A imamo mi najbolje primjere u ne tako davnoj prošlosti koju nam pokušavaju zabraniti da izučavamo ne bi li mlade generacije zaboravile šta se dogodilo i ko je sve učestvovao u agresiji na BiH, i ko je u čije ime počinio genocid u BiH, ko je držao Sarajevo u opsadi 3 godine, ko je etnički očistio Bos. Krajinu, ko je srušio Stari most u Mostaru, ko je odgovoran za Ahmiće, Srebrenicu i rušenje i ubijanje cijele BiH…..

Jedan ste od trojice članova SDA koji je krajem aprila od Predsjedništva te stranke dobio javnu opomenu, iliti žuti karton.Tim povodom ste u jednom intervju izjavili da Vas je stid što su Vam “takvi ljudi dali žuti karton”. Ko su ti ljudi i zašto Vas je stid?

MEHMEDOVIĆ: STID ME! Nisam uopće  reagirao na odluku Predsjedništva SDA, jer narod ne voli da se javno svađamo, ali posljednji istupi lidera i njegovih poltrona na plaćenim portalima su me natjerali da zarad istine napišem i kažem nekoliko rečenica.

Iako sam dobio samo žuti karton, crvenim se od stida jer mi taj ŽUTI karton dodjeliše upravo oni koji su SDA zavili u crno, oni koji su skloni prodaji kako nacionalnih, tako i državnih interesa zarad svojih pozicija i lagodnog života, oni koji su spletkarenjem mnoge patriote poslali na dugogodišnja suđenja za navodne ratne zločine, oni koji su ogroman simbolički politički kapital koji smo imali kao narod proćerdali upravo svojom pogrešnom politikom i površnošću u provedbi SDA politike.

Istupili ste iz Kluba poslanika SDA i djelujete nezavisno u Parlamentu. S obzirom da ste formalno još član Stranke, šta mislite dokle će to tako moći da ide? Vjerujete li da ćete uspjeti utjecati na promjene u SDA, posebno na njenu demokratizaciju, kao autsajder?

MEHMEDOVIĆ: Moj istup je potez da se skrene pažnja aktualnom rukovodstvu da su prešli crvenu liniju i da će takvim potezima  ostati bez stubova SDA koji su je osnivali, gradili, razvijali, i njegovali pozitivan imidž. Zato me stid da mi baš takvo rukovodstvo koje je samoizabrano na 6. kongresu SDA, daje “žuti karton” – meni koji se cijeli život bori za dobrobit običnog bosanskog čovjeka, meni koji sam osnivao i gradio imidž SDA, meni koji sam procesuiran, pritvaran zbog provođenja zacrtanih politika SDA i bosanskog patriotizma. Demokratizacija SDA će se desiti samnom ili bez mene, jer je to nezaustavljiv val i snaga mladih ljudi koji žele promjene u SDA, a time i promjene politika SDA jer je svima sukobljavanja dosta. Želimo konstruktivnu politiku sa jasnim ciljevima i alatima za njihovu provedbu.

Ona trojica koji su prije nekoliko mjeseci skupa s Vama istupili iz Kluba poslanika nisu više članovi Stranke. Šta ćete učiniti ako i Vas isključe?

MEHMEDOVIĆ: Neću ništa učiniti ako me isključe, oni to mogu uraditi kad god žele, a ja ću se spram toga odrediti ako se to desi. Nisam mislio niti riječi reći o žutom kartonu koji su mi dodijelili, jer je to isključivo njihova odluka iz hira i ona je kao takva odraz njihovog  poimanja demokratije i time se javno hvale da ćete time uplašiti sve druge pokušaje drugačijeg mišljenja-varaju se, zato ih podsjećam da su meni dodijelili žuti karton jer nisam glasao za Zakon o akcizama koji su oni dogovorili iza kulisa, daleko od očiju javnosti, te da su meni predložili neke zaključke a neke sam kao ja po svom nahođenju dopunio, što je čista laž. Dok im nisam ja poslao zaključke nisu ih ni vidjeli, a kako sam zaključio iz razgovora sa njima, nisu se uopće upuštali u problem i posljedice koje donosi usvajanje ovog seta Zakona. Nisam podržao jer razumijem posljedice po građane i njihove siromašne budžete, a oni su mi preči od svih njih samoizabranih u SDA. Ako je to moj grijeh prihvatam….neka me isključe  potpuno-halal im bilo.

Šta mislite o Bakiru Izetbegoviću kao predsjedniku SDA i članu Predsjedništva BiH? Da li je dorastao tim funkcijama i ako jeste, može li ih obavljati skupa u isto vrijeme? Šta mu, zapravo, najviše zamjerate?

MEHMEDOVIĆ:Ja sam javno rekao šta mislim o njegovom radu…mislim i tvrdim da je preuzeo prevelik teret sebi na leđa i da se teško nosi stim…a kakve rezultate je postigao obavljajući ove dvije najvažnije funkcije, to će reći birači na izborima, da ne budem ja subjektivan…znam da Bosni i Bošnjacima treba mnogo više i mnogo predanijeg rada.

Nekad ste javno iznosili tezu da je “SDA stranka dva lica…”, a pošto jedno od tih lica nije više među živima, da li je automatski postala stranka jednog lica? I, inače, da li je to slučaj i sa ostalim relevantnim političkim strankama u BiH?

MEHMEDOVIĆ: Sve stranke u BiH su takve, nažalost i naša SDA postaje stranka neprikosnovenog lidera, što nije dobro, ali je rezultat postojećeg Zakona o političkom organiziranju i neophodno je HITNO mijenjati postojeći zakon, ali nema političke volje. Iluzorno je očekivati da neko od postojećih lidera podrži takvu ideju jer bi mu odmah ugrozilo poziciju. Ostale stranke u BiH su u mnogo gorem stanju. Ko se izdigne iznad liderskih privilegija i ponudi alternativu, jednu normalnu demokratsku, prirodnu, uvjeren sam da će pobijediti na izborima, jer sve postojeće stranke funkcioniraju po već ustaljenim klišeima, a BiH stagnira, što je nedopustivo i narod to ne želi više da trpi, bez obzira na složenost geopolitičkih prilika u i oko BiH.

Ima li sadašnja SDA ikakvu viziju, strategiju, ciljeve…?

MEHMEDOVIĆ: SDA BiH je svoja programska opredjeljenja usvojila na zadnjem, 6.Kongresu, no međutim niko to više niti gleda, niti analizira stepen provedbe, nego se dnevno-politički reagira na provokacije i poteze antibosanskih političkih subjekata, što je dugoročno izgubljena bitka, jer SDA ni ne pokušava da upravlja političkim procesima u BiH. Stoga je neophodan radikalni zahvat u SDA, a to sa ovakvim rukovođenjem neće ići. Ili, bar nisam optimista da oni to žele i znaju.

Ako neki brod naleti na oluju njegov kapetan mijenja kurs jer u protivnom, potonut će. Da li će SDA potonuti (čitaj: raspasti se) ako ne promijeni kurs, pa i kapetana?

MEHMEDOVIĆ: Očigledno da svi govore da je u i oko SDA jaka bura, a da kapetan spava zimski san i ističe da je mirno more i da se ne talasa. Da li je u pravu, vidjet ćemo na slijedećim izborima, a kurs plovidbe je očigledno pogrešan i treba svakako novi kapetan broda, ili će brod ostati bez posade i putnika, što je najgore.

Koji su za Vas, kao dugogodišnjeg parlamentarca, gorući problemi u Državi i bh. društvu i jesu li rješivi? Ako jesu, ko i kako ih može riješiti?

MEHMEDOVIĆ:Najteži problem je loša ekonomija i odlazak mladih i kompletnih porodica iz BiH iz ekonomskih razloga. Ostat ćemo bez stanovništva a onda je upitno da li ćemo imati dovoljno biološke mase za normalno funkcioniranje države. Ja rješenje vidim stavljanjem u funkciju svih nacionalnih resursa, a i kadrovskog potencijala koji vidim upravo u mladim ljudima, i nužno je HITNO redefinisanje odnosa sa nekim međunarodnim institucijama koje nas očigledno godinama guraju u pogrešnom pravcu, a suprotno interesima i naroda i države.

Svako malo pa nam se komšije i susjedi miješaju u poslove. Vrlo često prizivaju i neku mračnu prošlost u kojoj je bilo planirano da BiH nestane. Naprimjer, nedavno je predsjednica Hrvatske pjesmom, negdje u Francuskoj, veličala i prizivala fašističku i fantomsku tvorevinu Herceg Bosnu. Ovo ne bih spominjao da je uslijedila neka reakcija iz Sarajeva. Da li ćete barem Vi u Parlamentu postaviti zastupničko pitanje onima koji vode vanjsku politiku zemlje zašto nije upućen demarš Ambasadi RH u Sarajevu zbog javnog nasrtaja na suverenitet i teritorijalni integritet BiH njihove predsjednice?

MEHMEDOVIĆ: Na zapadu al ii istoku ništa novo. Gledajući kroz istoriju, uvijek su bile teritorijalne pretenzije i Srbije i Hrvatske prema Bosni i Hercegovini, samo su se kroz istoriju mijenjali akteri. Sada su aktualni Dodik-Čović, koji su politički sateliti susjednih država i lidera Kolinda-Vučić. Pitanje je samo kako se probosanski politički blok odnosi prema njihovim očiglednim namjerama. A imamo mi najbolje primjere u ne tako davnoj prošlosti  koju nam pokušavaju zabraniti da izučavamo ne bi li mlade generacije zaboravile šta se dogodilo i ko je sve učestvovao u agresiji na BiH, i ko je u čije ime počinio genocid u BiH, ko je držao Sarajevo u opsadi 3 godine, ko je etnički očistio Bos. Krajinu, ko je srušio Stari most u Mostaru, ko je odgovoran za Ahmiće, Srebrenicu i rušenje i ubijanje cijele BiH.

HDZ Hrvatske i HDZ BiH sinhronizirano rade na destabilizaciji BiH i to u kontinuitetu. Rehabilitiraju se i veličaju ratni zločinci iz Drugog svjetskog rata i agresija na R BiH iz ranih 90-tih u dijelu Mostara i dijelu Hercegovine. Pa ipak, s takvim HDZ-om SDA je dugogodišnji koalicioni partner. Uostalom, partner je i sa SDS-om, koji se nije odrekao ni politike ratnog zločinca Karadžića, ni njega samoga. Zašto i kako s njima takvima se koalira, pobogu brate?

MEHMEDOVIĆ: HDZ odnosno njegova politička snaga je rezultat podrške hrvatskog naroda u BiH i ne radi se o koaliranju sa HDZ-om već o nužnosti poštivanja Ustava BiH, a malo je zajedničkih političkih stavova sa ovakvim HDZ-om, a vjerujem da vrijeme koje dolazi mora iznjedriti zdrave političke snage na površinu u BiH, ja se iskreno nadam.

Hvala Vam velika za ovaj razgovor.

MEHMEDOVIĆ: Hvala Vama.

RAZGOVARAO: Bedrudin GUŠIĆ (904)


 

Komentariši

