Admir Čavka, poslanik u Narodnoj skupštini Rs-a i direktor MDD “Merhamet” Banja Luka: MOJA ODLUKA JE RODNA GRUDA, BEZ OBZIRA NA CIJENU KOJU PLAĆAM NA MNOGE NAČINE….

Posted: 2. Marta 2017. in Intervjui

admir

Ja sam Banjalučanin, iz Vrbanje, živim za dan kada će moje “Jedinstvo” opet zaigrati na svom terenu. Rođen sam 1982. godine i dijelim snove mladih Banjalučana, Prijedorčana, Dobojlija, Zvorničana, Fočaka i svih onih koji sanjaju bolje društvo, bolje prilike, zaposlenje i obrazovanje.Vratio sam se iz Danske, te dijelim strahove povratnika, znam kako je živjeti na Zapadu, te želim u naše društvo donijeti ono što je dobro iz sistema evropskih vrijednosti…..Tačan broj povratnika nažalost nije poznat nikome. Nažalost, mnogo je povratnika ponovo napustilo Banjaluku prvenenstveno iz ekonomskih razloga. Također, mnogo je Bošnjaka i doselilo u Banjaluku posljednih godina upravo iz razloga što je Banjaluka ekonomski centar ovoga dijela BiH, mnogo studenata iz cijele Krajine dolazi i ostaje ovdje……Moramo pogledati istini u oči i reći da je sam proces povratka okončan a da se mi trebamo boriti da stvorimo uslove da ljudi koji nose Banjaluku u srcu osjećaju slobodno i ugodno u svom gradu, a tu milsim prvenstveno na djecu koja su se rodila ili rađaju širom svijeta…..Naravno da nije jednostavno sjediti u paralmentu koji negira genocid, negira državu, pravo na jezik, ali ujedno mi je to i jedna vrsta podsticaja da se borim za prava naroda kojega predstavljam u NSRS…..Trenutno se u banjalučkom Merhametu svakodnevno hrani 180 osoboba, za njih 40 koji su nepokretni hrana vozi na kućne adrese…..Naša dokrorica Hanumica Salihagić Horozović se svakodnevno bori i pomaže u skladu sa mogućnostima naše ljude koji su ugroženi, zajedno sa svojim timom koji zaista zaslužuju pomoć i podršku…..Kao član Izvršnog odbora Medžlisa IZ Banjaluka i neko ko je direktno uključen u donošenje odluka kao i sam rad Medžlisa, moram da kažem da je sve rađeno krajnje transparentno i u skladu sa svim zakonima…..U posljednje vrijeme sam suočen sa prijetnjama od strane porodice Glišić a koja je u toku ratnih dejstava u našem gradu uzurpirala stadion u Vrbanji. Kao predsjednik Fudbalskog kluba “Jedinstvo” iz Vrbanje smo pokrenuli tužbu za povrat imovine, te smo istu dobili u našu korsist…..

Poštovani Admire! Predstavio sam Te u dvostrukoj ulozi pa ću pokušati ovaj razgovor voditi na teme i iz NS Rs i “Merhameta”, ali o koječemu i izvan toga, a smatram da je bitno za javnost. No, prije toga, da upoznam čitatelje da si Ti povratnik u Banja Luku, što samo po sebi zaslužuje divljenje i čestitke. Odakle, kada i zašto si se vratio u banjalučko prigradsko naselje Vrbanja?

ČAVKA: Ja sam Banjalučanin, iz Vrbanje, živim za dan kada će moje “Jedinstvo” opet zaigrati na svom terenu. Rođen sam 1982. godine i dijelim snove mladih Banjalučana, Prijedorčana, Dobojlija, Zvorničana, Fočaka i svih onih koji sanjaju bolje društvo, bolje prilike, zaposlenje i obrazovanje.

vrbanja

Vratio sam se iz Danske, te dijelim strahove povratnika, znam kako je živjeti na Zapadu, te želim u naše društvo donijeti ono što je dobro iz sistema evropskih vrijednosti. Diplomirani sam politolog, govorim engleski, njemački i danski jezik. Nepopravljivi sam patriota, čovjek koji ne propušta utakmice reprezentacije Bosne i Hercegovine i sanjam dan kada će ona zaigrati u mom gradu. Bošnjak sam, musliman, govorim bosanski jezik, ali sam prije svega čovjek, koji svoje prijatelje pronalazi u vrijednim i poštenim ljudima bez osvrtanja na njihovo ime i prezime. Ovo nije moj predizborni govor, jer izbori su prošli, ovo je moje nastojanje da vas ukratko upoznam sa onim što jesam i što želim da budem.

Već godinama bošnjačka i hrvatska povratnička zajednica u Banjoj Luci zajedničkim nastupom na izborima pokušava osigurati svoju predstavljenost u Skupštini grada Banja Luka, ali i na višim razinama vlasti. Nije nam išlo. Jednostavno, posljedice etničkog čišćenja i progona učinile su da se naša zajednica nalazi na rubu statističke greške te da nema kapacitet da osigura broj glasova dovoljan za takav iskorak. Bez obzira što posjedujem i državljanstvo Kraljevine Danske, moja odluka je rodna gruda, bez obzira na cijenu koju svakako plaćam na mnoge načine, ali se nikada nisam pokajao i ako Bog da ostajem na rodnoj grudi.

Jesi li bio približno upoznat o tome kakva Te sve iskušenja čekaju po povratku i jesi li se bio spremio za njih?

ČAVKA: Sa obzirom da sam konstantno u Banjaluci posljednjih desetak godina, okolnosti su se mjenjale, i naravno na početku mi je bilo teško se navkinuti na birokratiju, na negiranje i postojanje bosanskoga jezika kao i nacije, ulica i naselja u našem gradu, ali mi je ujedno to sve bilo i podsticaj da uđem u brobu sa tim svim problemima i danas se borim sa tim stvarima.

Koliko Bošnjaka u toku cijele godine živi na području Opštine Banja Luka i kakav je njihov položaj, generalno – u sigurnosnom, političkom, socijalnom i ekonomskom pogledu?

ČAVKA: Tačan broj povratnika nažalost nije poznat nikome. Nažalost, mnogo je povratnika ponovo napustilo Banjaluku prvenenstveno iz ekonomskih razloga. Također, mnogo je Bošnjaka i doselilo u Banjaluku posljednih godina upravo iz razloga što je Banjaluka ekonomski centar ovoga dijela BiH, mnogo studenata iz cijele Krajine dolazi i ostaje ovdje.

Da li su se po Tvom viđenju stvorili adekvatni uvjeti za masovniji održivi povratak u Banja Luku? Šta su eventualne prepreke?

ČAVKA: Generalno, uvjeti za povratak u Banjaluku su kao i na području cijele BIH. Prvenstveno mislim da je tu bitna volja kao i želja za samim povratkom. Moramo pogledati istini u oči i reći da je sam proces povratka okončan a da se mi trebamo boriti da stvorimo uslove da ljudi koji nose Banjaluku u srcu osjećaju slobodno i ugodno u svom gradu, a tu milsim prvenstveno na djecu koja su se rodila ili rađaju širom svijeta. U stalnom kontaktu sam sa Banjalučanima koji su uspješni doktori nauka, inžinjeri, arihitekti, vlasnici firmi, itd a koji su voljni da svoje znanje i svoj novac investiraju upravo u Banjaluku.

Jedan si od četvero Bošnjaka (troje kao članovi SDA i Ti kao član SBB-a) koji obnašate poslaničke dužnosti u NS Rs u tekućem mandatu i jedan si od vas petero koji u tom zakonodavnom tijelu manjeg entiteta djelujete kao Klub ispred Koalicije Domovina. Naravno da se treba demokratskim sredstvima boriti za interese onih koji su vas izabrali, makar odnos snaga u tom Parlamentu bio takav kakav jeste. Oko kojih pitanja ste do sada bili uglavnom suglasni i sa parlamentarnom većinom, a na kojim ste bili preglasavani? U kojim situacijama ste posezali za instrument “zaštite vitalnog nacionalnog interesa” i kako je to završavalo na Ustavnom sudu, naprimjer?

admir-u-nsrs

ČAVKA: Nažalost, situacija u NSRS je takva da je uloga kluba poslanika “Domovina” je minorna jer nismo dio većine. Međutim, to je mjesto gdje možemo da pokrenemo mnoge inicijative, da se čuje naš glas, glas naroda kojega mi predstavljamo. Klub poslanika “Domovina” je pokrenuo vitalni nacionalni interes oko mnogih pitanja, prvenstveno vezano za bosanski jezik, kao i oko prefiksa “srpski”,  vezano za nazive gradova itd. Neki od ovih procesa su još na sudu, neki su okončani u našu korist. Spomenuo bi primjer ukidanja grba grada Banjaluke koji je prestavljao samo jedan narod.

Onako ljudski, ne politički, zanima me kako je sjediti u poslaničkim klupama sa onima koji institucionalno krše odluke Ustavnog suda BiH, koji negiraju presuđeni genocid u Srebrenici, koji nam osporavaju pravo da svoj jezik zovemo kako mi smatramo da treba, koji u toj istoj Skupštini odlikuju presuđene ratne zločince…?

ČAVKA: Naravno da nije jednostavno sjediti u paralmentu koji negira genocid, negira državu, pravo na jezik, ali ujedno mi je to i jedna vrsta podsticaja da se borim za prava naroda kojega predstavljam u NSRS.

admir-cavka-1

A sada, malo o “Merhametu”. Koji su oblici njegovog današnjeg djelovanja?

ČAVKA: Merahamet u Banjaluci je zadržao svoju ulogu humanitarne institucije koja pomaže svima kojima je potrebna pomoć. Nažalost, mnogo toga je još uvjek neriješeno, tu mislim na same prostorije koje nisu vlasništvo “Merhameta” ali biće prilike da se i ove stvari urede u skorijoj budućnosti.

Koliko ljudi redovno koristi usluge vaše Javne kuhinje?

ČAVKA:Trenutno se u banjalučkom Merhametu svakodnevno hrani 180 osoboba, za njih 40 koji su nepokretni hrana vozi na kućne adrese.

Jeste li adekvatno stručno i tehnički osposobljeni za pružanje nekog vida medicinske pomoći barem onima kojima je ona najpotrebnija?

ČAVKA: Naša dokrorica Hanumica Salihagić Horozović se svakodnevno bori i pomaže u skladu sa mogućnostima naše ljude koji su ugroženi, zajedno sa svojim timom koji zaista zaslužuju pomoć i podršku.

Ko sve pomaže “Merhametu”, bilo financijski, bilo u hrani, lijekovima i opremi, da bi “Merhamet” bio i dan-danas pri svojoj osnovnoj funkciji?

ČAVKA: Širok spektar je organizacija kao i pojedinaca koji pomažu rad Merhameta u Banjaluci. Upravo smo realizovali jedan projekat sa udruženjima Banjalučana u Švedskoj kao i sa Merhametom Švedske, koji su pomogli rad kuhinje kao i ambulante. Pored grada Banjaluka koji pomaže rad, tu su naravno naši donatari širom dijaspore. Moram da naglasim da imamo iznimnu podršku centrale Merhameta u Sarajevu koji su u fazi realizacije velikoga projekta pomoći na cijelom području manjeg bh entiteta.

Samo ću se jednim pitanjem, iz najčistijih namjera, dotaći IZ Banja Luka, koliko zbog sebe samoga (jer nisam ravnodušan prema Zajednici kojoj sam služio u neka druga vremena), toliko i zbog nekih džematlija koje redovno srećem kada sam tamo a oni mi se jadaju. Dakle, bez želje da prozivam ikoga, ali u principu me zanima da li su sve radnje koje se tiču nekih investicionih projekata i upravljanja vakufskom imovinom, sa pozicije Medžlisa IZ Banja Luka, do sada bile transparentne?

ČAVKA: Kao član Izvršnog odbora Medžlisa IZ Banjaluka i neko ko je direktno uključen u donošenje odluka kao i sam rad Medžlisa, moram da kažem da je sve rađeno krajnje transparentno i u skladu sa svim zakonima. Izgradnja Islamskoga centra je nešto od krucijalnog značaja za život Bošnjaka u gradu i zasigurno je to projekat buućnosti. Mislim da se bespotrebno ušlo u polemike od kojih niko nema koristi a pogotovo mi koji svakodnevno živimo u Banjaluci. Milsim da nam nije u cilju da se razjedinjujemo nipokojim osnovama, a sve problem, ako ih imamo, trebamo da riješimo u okviru zajednice.

U posljednje vrijeme dobijaš i prijetnje. Od koga i zašto?

ČAVKA: U posljednje vrijeme sam suočen sa prijetnjama od strane porodice Glišić a koja je u toku ratnih dejstava u našem gradu uzurpirala stadion u Vrbanji. Kao predsjednik Fudbalskog kluba “Jedinstvo” iz Vrbanje smo pokrenuli tužbu za povrat imovine, te smo istu dobili u našu korsist. Okružni privredni sud u “Banjaluci” je u oktobru 2013. donio prvostepenu presudu u našu korist, da bi Viši privredni sud u Banjaluci istu potvrdio u junu 2014.,  te je presuda postala pravosnažna. U decembru je Vrhovni sud RS potvrdio sve ove presude te je navedena presuda postala konačna. Nažalost, još uvjek nismo ušli na naš posjed,  svih ovih godina sam dobivao prijetnje od navedene porodice. Kulminiralo je u posljenjih sedmica kada su isti objavili moje slike u obliku čitulje. Razlog je kao što sam naveo to što smo mi tražili i dobili svoju imovinu koja je od 1953. vlasništvo FK “Jedinstvo” Vrbanja.  Razlog je to što su svi sudovi donijeli odluke u našu korist ,a zemljište u Vrbanji je vrijedno nekoliko milona KM, te su mnogi željeli da istu otuđe na način da zastraše ljude oko mene i mene lično, ali ta vremena su iza nas i adekvatno ćemo odgovoriti na sve izazove.

fk-jedinstvo-vrbanja

Da li si ih prijavio policiji i da li je bilo njihove reakcije, pa i konkretne akcije?

ČAVKA: Podnio sam niz krivičnih prijava svim nadležnim organima i čekam njihovu reakciju. Radi daljnjih istražnih radnji, o ovoj temi ne mogu da dajem više informacija.

Da li si o tim prijetnjama upoznao ikoga u NS Rs?

ČAVKA: Naravno, upoznao sam NSRS te sam sazvao press konferenciju i iznio sve detalje.

Da li si upoznao o njima banjalučkog muftiju, pa i tamošnje medije?

ČAVKA: Jedan od prvih koji me je kontaktirao i pružio svu podršku je upravo naš banjalučki muftija dr. Osman Kozlić, na čemu sam mu naravno zahvalan.

Na samom kraju, imaš li eventualno neku poruku za naše ljude koji žive izvan Domovine, posebno Banjalučane?

ČAVKA: Ja bih prvenstveno poselamio i pozdravio sve moje Banjalučane gdje god da se nalaze. Želim da naglasim da sam njihov glas u NSRS i da sam spreman uvijek da im odgovorim na svako pitanje, te sam također spreman da sve ideje kao i pitanja postavim u NSRS. I na kraju želim da kažem da sam glas svih naših građana koji žive širom svijeta te im svakom trenutku stojim na raspolaganju.

Hvala Ti velika za ovaj razgovor.

ČAVKA: Hvala i vama i u svakom trenutku stojim na raspolaganju. Puno selama iz Banjaluke.

RAZGOVARAO: Bedrudin GUŠIĆ (868)

plitvice-ferhadija



komentara
  1. Vezano za članak na FS koji je objavio Admir Čavka iz B.Lukr inače član Parlamentarne Skupštine RS od 28.02.2017,god.i intervjua datom novinaru Bedrudinh Gušiću 02.03.2017.god.želim da dam svesrdnu podršku u njegovom zalaganju za ostvarivanje prava na povrat imovine FK Jedinstvo iz
    Vrbanje Banjaluka.
    Da bih FK Jedinstvo došlo u posijed svoje imovine,svakako se nadati da će nadležni sudski organi RS sprovesti svoje pravosnažne sudske presude.
    Također bih apelovao na legalne organe vlasti RS i grada Banjaluke da je nedopustivo da se otvoreno prijeti jednom čovijeku,a posebno članu visokog doma kao što je Skupština Republike Srpske i da sve prođe nezapaženo i nekažnjeno.

  2. Hamdija Todorovac kaže:

    Admir je veoma lijep primjer koji svi nasi gradjani, narocito mladi, trebaju da slijede. Na njih treba da racunamo. Istinski sportisti u Banja Luci i sirom B-H ce uvijek podrzavati FK “Jedinstvo”. Hvala na trudu takvima kao sto je Admir.

Komentariši

