U povodu promocije mojih dviju knjiga: MOJ I NAŠ SAFA, MOSTARSKI VALTER !

Posted: 24. Februara 2017. in Intervjui

Kako često znam ispod mojih tekstova napisati, Milan mostarski Sarajlija, čime želim naglasiti da u tome ima dosta simbolike, koju mnogi čitaoci i nisu upoznali.

Istina je, da sam rođeni Sarajlija, sa Vratnika i neposredne blizine, kuća mi je tik uz Jajce kasarnu.Tačno sa mjesta, odakle njemački oficir pokazuje svome drugom kolegi, pokazujući panoramu Sarajeva, koja je idealna sa ovoga položaja, govoreći mu;  „ Das ist Valter „ u mome omiljenom filmu, prijatelja i scenariste Hajrudina Šibe Krvavca. Ovo mjesto njihovog položaja je upravo i prostor moga rođenja, djetinjstva i odrastanja, tako su mi se svakog puta, a film sam gledao 16 puta, u meni se bude emocije i sjećanja na te trenutke i poglede.

Istina je, da silne okupatorske snage, nisu mogli stati u kraj  Sarajevskoj ilegali i dočepati se tog Valtera, kojeg su silno želili uhvatiti.Z a nas, građane Sarajeva, Valter je bila herojska figura, nama poznata, koja se , upravo, nalazila na čelu ilegalnog pokreta, koji je djelovao za odbranu grada Sarajeva.

Međutim, drugu polovinu svoga životnog i radnog vijeka, ja sam građanin grada Mostara, te bi se svaki neupućeni čitalac priupitao, kakve li to ima veze sa sarajevskim Valterom?

Upravo, mi Mostarci imamo,  ja lično i ostali i svoga mostarskog Valtera.

Kao građanin ovoga grada, ne i rođeni, ali imam pravo da koristim i rođenje mojih unuka u ovom gradu, da kažem da sam svojim trudom, znanjem i ljubavlju, u kontinuitetu, već godinama, zavolio ovaj grad, njegove ljepote i njihovu mostarsku ljudsku dušu. Dakle i ja sam Mostarac, ali sa malo objektivnijim pogledima, saznajnima i rasuđivanjima, od njih, kako znaju često deklarisati sebe, kao rođeni Mostarci. U periodu poslije dvostruke agresije na ovaj grad i njegove građane, sa istoka i sa zapada, znajući, šta nam se to sve dešavalo i vrapcima na granama znano, a istorija će to svakako smjestiti u svoje arhive, upravo, zapisano iz pera živih sudionika, kakav sam i lično, jedan od tih.

Upravo, u postdejtonskom periodu, godine 1996. je vrijeme i održavanja prvih izbora građana Mostara za njegovo Gradsko vijeće. To je vrijeme odrednice i nastajanja, moje sopstvene golgote i pokušaja likvidacije od strane nacionalističkih, neofašističkih i ustaških elemenata, pod okriljem, uz nalog njihove stranke HDZ-a, te njihovih doglavnika iz scenarija agresorskih nakana Poglavnika Franje, koji istina nisu uspjeli, uspostaviti svoj „ stolni „ grad Mostar, u genocidnoj tvorevini, fantazirajućoj Herceg-Bosni.Upravo ono što nisu uspjeli ostvariti u agresorskoj namjeri, sa oružjem, tenkovima i progonima ovih nedužnih građana, Bošnjaka i Srba, pokušali su u tzv. mirnodobskim prilikama u post-dejtonskom Mostaru realizirati.

S obzirom da sam kao građanin ovoga grada srpske nacionalnosti, kao normalan i miran građanin, živio u svome domu, u poznatom naselju DUM, u ulici Petra Drapšina 41 ( sada je ulica sa nekim ustaškim imenom), te od 1994. godine radio kao profesor elektrotehnike u školi na zapadnoj strani, sa prvim izborima našao sam se, po pozivu mojih prijatelja sa istočne strane grada, na listi građanja „ Za jedinstveni Mostar „, koju je upravo predvodio moj i naš Valter, gradonačelnik, Safet Oručević, koja je i pobjedila protukandidate sa liste HDZ-a.Tada sam, kao najstariji izabrani vijećnik sa liste „ Za jedinstveni Mostar ” prema Statutu trebao održati i predsjedavati i prvoj konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća. Iako iskusni društveno-politički radnik iz prošlog sistema, u funkciji parlamentarca i Republičke skupštine Bosne i Hercegovine i Savezne skupštine  Jugoslavije, u periodu 1986-1990 god. Nisam mnogo ni razmišljao, niti sam bio svjestan istinite činjenice da je u ambijentu moga življenja i djelovanja, tj. u zapadnom dijelu grada, bilo bogohulno i opasno i razmišljati, a kamo li nešto djelovati za jedinstveni Mostar.

Od ovoga trenutka i ovim činom i započinje moja životna golgota, sa pokušajima likvidacije i progona sa zapadne na istočnu stranu grada, okupacijom i pljačkom moga stana od nekih Miličevića, te konačno trajnim izgonom iz firme “Aluminij” u kojoj sam bio od kamena-temeljca, gradio kao stručnjak i docnije bio u proizvodnji. Konkretna parola u grafitu, na prilazima u firmu, pisalo je ; „ Srbima i psima ulaz zabranjen „  dovoljno je ilustrativno govorila o nacionalističkoj, profašističkoj i ustaškoj diskriminaciji za radnike nehrvate.

Upravo je te godine, čovjek, rođeni Mostarac, koji voli svoj grad i srcem i dušom, veliki patriota ove zemlje, vizionar i još veći strateg, stupio na scenu, poput moga Sarajevskog Valtera, te svojim scenarijem i sopstvenom strategijom djelovanja, u mnogome doprinio stvaranju takve jedinstvene liste i rezultatu njene pobjede za Gradsko vijeće. Bio je to svakako, gradonačelnik Safet Oručević, koji je svakako postao i ostao i moj i naš, brojnih Mostaraca, dokazani i neprevaziđeni Valter, našega doba i mostarskog podneblja.

Kada mi je lično, poslije 20 godina naše borbe za ovaj grad da ostane jedinstven i da bude grad ravnopravnih njegovih građana i naroda, ponudio da sve ove događaje opišem i da izdam i svoju prvu knjigu, bez razmišljanja sam prihvatio. Knjige su u dva toma, iako im je jedna zajednička sadržajna nit, prva PROGNANIK U SVOME  GRADU i druga PISMA SA NERETVE. S obzirom da je institucija ; „ Centar za mir i multietničku saradnju „ kojoj je na čelu, upravo gospodin Safet Oručević, preuzela obaveze svoje izdavačke djelatnosti, to nisam imao nikakvih finansijskih poteškoća u izdavanju, moje  knjige u dva toma. Svoje recenzije ovih knjiga uradili su znani ljudi od  dobre riječi i pera, književnik prof. dr. Ibrahim Kajan,  mr. sci, Gradimir Gojer, dramaturg i književnik, poznati i priznati publicista „ Oslobođenja „ Gojko Berić i prof. dr. Dragan Markovina, književnik.

Evo, upravo, sinoć u gradu na Neretvi, u hotelu “Bristol” je izvršena promocija mojih knjiga, uz prigodno i masovno druženje sa građanima grada i mojim promotorima, prof. dr. Ibrahimom Kajanom, književnikom, profesoricom Jasminom Demirović, inače piscem brojnih romana, uz ulogu moderatora kulturnog i pozorišnog djelatnika Seada Đulića.

Iz  „ Centra za mir i multietničku saradnju „ čiji je direktor upravo gospodin Safet Oručević, stiže nam slijedeće pismo :/ citiram /  

„ U najtežim vremenima grada Mostara, Milan Jovičić je branio čast kosmopolitskog  Mostara , kao izabrani vijećnik Liste za jedinstveni Mostar, branio i odbranio prava građana srpske nacionalnosti i kada su po gradu padale “srpske” granate . Milan je hrabro dizao glas za svakog Mostarca bez obzira na nacionalnost.
Milan je napisao ove dvije knjige, a Centar za mir je sačuvao (i objaviti ćemo) sjećanja na mnoge dobre stvari koje je uradio, a nije ih zapisao samo iz svoje skromnosti.
Danas se u naš voljeni grad vraća sve više građana srpske nacionalnosti i to budi nadu da će grad nekad ponovo svijetliti svojim multietničkim sjajem. Milan je bio jedan od njih koji im je moralno sačuvao i odbranio ta prava u najtežim vremenima.
Milan je naš član i dobitnik nagrade  „ MIMAR MIRA „

Danas, 23. februara 2017.  godine, na promociji mojih knjiga, nije se pojavio, moj i naš poštovani Safet Oručević, radi zdravstvenih razloga, ali je poslao slijedeću poruku, sa molbom da se ista pročita;

Poštovani Milane,

Iz zdravstvenih razloga nisam mogao večeras doći da prisustvujem promociji tvojih knjiga. Sretan sam, kao i mnogobrojni Mostarci, da je na ovaj način i objavljen dio tvog ogromnog angažmana, u borbi za naš grad Mostar.U najtežim vremenima, branio si čast kosmopolitskog Mostara. Kao izabrani vijećnik Liste za jedinstveni Mostar, branio si i odbranio prava građana srpske nacionalnosti i kada su po gradu padale granate, sa svih okolnih brda…Hrabro si dizao glas, rizikujući i svoj život, za svakog Mostarca, bez obzira na nacionalnost. Danas se u naš voljeni grad vraća sve više građana srpske nacionalnosti i to budi nadu da će grad nekad ponovo svijetliti svojim multietničkim sjajem. Ti si, Milane, bio jedan od njih, koji im je moralno sačuvao i odbranio ta prava, u najtežim vremenima…Sa ogromnim zadovoljstvom smo ti dodijelili nagradu „ MIMAR MIRA „.

Danas, u trenutku kada je u našoj zemlji i našem gradu i dalje velika politička kriza, takvi kao ti će i dalje biti potrebni u odbrani zajedničkog grada i zajedničke Bosne i Hercegovine…“/ Safet Oručević, Sarajevo,23.feb.2017. godine /.

Istina je da je brojna posjeta građana i sala u cjelosti popunjena, mnogo toga prijatnog mi lično upriličila, ali mi veliki nedostatak bio, rekao bih žal i tuga, da se ove večeri sa nama nije našoj i moj, naš Safa, Mostarski Valter.

U svojoj besjedi jasno sam i glasno poručio mojim „ rođenim „ Mostarcima da ne mogu više voliti ovaj grad i od mene, Milana, mostarskog Sarajlije, to im ne bi dozvolili ni moji unuci, koji su „ rođeni“ , kao isvi oni, ali da trebaju znati da su odlaskom iz našeg Safe iz Grada u Sarajevo, kola krenula nizbrdo, te da su naše vladajuće retrogardne strukture pokušale i 2017. godine da dijele naš grad i da razbijaju naše jedinstvo.Međutim, mnogi od njih i večeras prisutnih na promociji i mnogi drugi građani nisu bili dovoljno svjesni da se ponovo pojavila sjena i duh našeg Valtera, našeg Safe, koji je opet putem institucije Centra za mir, digao svoj glas i prezentirao pogodnu  formulu rješenja statusa grada i izbornog procesa za Gradsko vijeće. U mnogome je pomogao i predstavnicima mostarskih Srba da formuliraju i svoje slične stavove, koje bi njihovi parlamentarci mogli zastupati i braniti. I pored izdaje njihovog mentora,  guslara iz  Laktaša,  inače velikog pajdaša i orguljaša iz mostarskih Bara, prijedlog nije prihvaćen, ali su se ipak mnogi zbunili i stopirali su svoje trenutne  zamisli u brzom provođenju svojih podjela u Gradu. U svakom slučaju, bolji je i status mirovanja, do nekih boljih prilika i okolnosti, već zamišljena realizacija, njihovih suludih nakana.

Neka nam još dugo i dugo živi i da bude uz nas, moj i naš Safa, Mostarski Valter !

S poštovanjem, Mr Milan Jovičić, mostarski Sarajlija

Komentariši

