Husein ef. Hodžić, imam u Herceg Novom i predsjednik Medžlisa IZ Crne Gore za Boku i Budvu te savjetnik reisa IZ Crne Gore za međuvjerska i međunacionalna pitanja: MOJA IZJAVA DA NEĆU HALALITI BAKIRU IZETBEGOVIĆU I REISU-L-ULEMI HUSEIN EF. KAVAZOVIĆU JOŠ JE NA SNAZI

Posted: 3. Septembar 2016. in Intervjui

hodzic h.

Samo ću kratko izjaviti: učinjen mi je zulum i nepravda.Bio je strahovit pokušaj degradiranja moje ličnosti što nije ništa neobično na ovome svijetu i vremenu, pogotovu kada su ljudske vrijednosti potpuno poremećene. U toj činjenici ja nalazim oduška, zadovoljstva i utjehe, uz poseban naglasak na nadu u Allahovu konačnu pravdu. Političke strukture Bošnjaka i više, nadređene instance Islamske zajednice u BiH, su mi onemogućile daljnji boravak i rad u Trebinju…..Nažalost ili ne, ja posjedujem narav slobodnog, oštrijeg izražavanja, ali posjedujem i osobinu umjeća u svome poslu koji donosi uspjehe. Zvaničnici IZ su prije na moje takve postupke upotrebljavali kompromisnu konstataciju tipa „Husein ima pravo da kritikuje!“Ali, kada je došlo do novog kursa u Islamskoj zajednici, kada se udružila sa zvaničnom politikom Bošnjaka /SDA/, onda to nije moglo tako ići dalje. Sve je poznato šta je bilo dalje…..Da, govorio sam još u ranom periodu moga službovanja.Pred demokratske izbore 1990. godine, odnosno  1988. godine inicirao sam poznati Pokret imama /pogledati osvrt o trajanju, uspjesima i koristi  Pokreta koji je nastao nakon smrti dr. Ahmeda Smajlovića /u knjizi Filandre “Bošnjaci poslije socijalizma”/. Nažalost, domete, ostvarenja i rezultate tog Pokreta pomela je Cerićeva pohlepa za reisovanjem i iniciranjem Obnoviteljskog sabotra IZ 1993. godine…..Mi želimo obezbijediti i podići infrastrukturu institucija za potrebe novih muslimana koji nemaju nikakve veze sa inim prošlima koji 1687. godine hidžret učiniše u Trebinje i okolinu.Jedina nam je kopča u svemu ovome samo ime jednog od Resulbegovića i nebitno je je li ona važna ili nije. Važno je da je projekat prilagođen budućnosti…..Nije problem imati i steći vakuf, ali se javlja problem kad njme treba gazdovati, upravljati, unapređivati ga….Islamska zajednica u BiH ima te resurse ali još nisu pokazali ni približnu brigu i domaćinski odnos. A to pitanje je jako bitno u postojanju Zajednice islama ili bilo koje vjerske zajednice. IZ BiH je propustila šansu u posljednjih 20 godina da to stanje popravi, posebno na polju restitucije…..Nekad je važila ona „dobro sito o čiviji visi“ ali nije zanemarljiva ni nedavna telefonska izjava mog prijatelja-sufije iz Sarajeva koji mi usput  dodade:“Sad ste vi u Crnoj Gori najjača Islamska zajednica na Balkanu.“ Alidirao je na moj i hafizov dolazak ovdje. Ako je mislio na prostor koji baštini vrijednosti, netrvenja i stabilnost,  tj. nepostojanje toga kao što ima afera  u sličnim zajednicama, onda je u pravu. Mislim da je budućnost ove zajednice  u Crnoj Gori svijetla….. Mislim da je Islamska zajednica Crne Gore postala  muhadžirski prostor za ljude-hizmećare islama koji bježe od onih koji se pokušavaju baviti i Sudnjim danom, odnosno konačnim obračunom i prije zakazivanja ročišta od strane Svemogućeg…..

 Es-selamu alejkum, uvaženi efendija. Podsjećam i Vas i svoje čitatelje da smo nas dvojica već razgovarali za javnost, ali tada niste bili tu, nego u Trebinju. Zašto više niste u Trebinju, odnosno u istočnoj Hercegovini, odnosno u BiH? Da li Vas je Trebinje, nakon više od 15 godina službovanja u njemu, još trebalo ili je Vaša misija tamo bila završila?

HODŽIĆ: Alejkumusselam Vama i Vašim čitateljima! Da, razgovarali smo u jednom drugom vremenu i ozračju, u vrijeme drugih aktivnosti i događaja.Od tada su se dogodile mnoge promjene vezane za istočnu Hercegovinu i Trebinje. U pogledu pitanja koje mi upućujete, iskreno izjavljujem da mi je to najteze pitanje koje mi se više od skoro godinu dana postavlja.Odgovor na to pitanje nažalost neće bit prihvaćen od nekih političkih i vjerskih struktura, mislim oficijelne IZ i pojedinaca, pa stoga odlažem potpuni odgovor na njega. Mislim da odgovor na to pitanje može dati samo protok vremena tj. onda kada relevantni i nepristrasni pojedinci budu hladne glave i objektivno istraživali petnaestogodišnji period Islamske zajednice i muslimana u Trebinju i šire te pisali o tome. Samo ću kratko izjaviti: učinjen mi je zulum i nepravda.Bio je strahovit pokušaj degradiranja moje ličnosti što nije ništa neobično na ovome svijetu i vremenu, pogotovu kada su ljudske vrijednosti potpuno poremećene. U toj činjenici ja nalazim oduška, zadovoljstva i utjehe, uz poseban naglasak na nadu u Allahovu konačnu pravdu. Političke strukture Bošnjaka i više, nadređene instance Islamske zajednice u BiH, su mi onemogućile daljnji boravak i rad u Trebinju.

Poznati ste kao imam koji “nema dlake na jeziku”, a to svakako ima i svoju cijenu. Jedna od Vaših izjava data prošle godine za javnost je bila, naprimjer: “Ako progovorim, sve vertikale, bilo vjerske ili političke, mogle bi postati horizontale…” Šta je bio povod ovoj, mora se priznati, oštroj kvalifikaciji?

HODŽIĆ: Tačno je da sam to izjavio i napisao.Ja i dalje stojim iza tih svojih riječi i do konačnog susreta pred Vrhovnim Sudijom. Nažalost ili ne, ja posjedujem narav slobodnog, oštrijeg izražavanja, ali posjedujem i osobinu umjeća u svome poslu koji donosi uspjehe. Zvaničnici IZ su prije na moje takve postupke upotrebljavali kompromisnu konstataciju tipa „Husein ima pravo da kritikuje!“Ali, kada je došlo do novog kursa u Islamskoj zajednici, kada se udružila sa zvaničnom politikom Bošnjaka /SDA/, onda to nije moglo tako ići dalje. Sve je poznato šta je bilo dalje. Ja samo ističem da zvanično nikada nisam ni od koje više, nadređene instance IZ ili politike bio pozvat ili opomenut, a da ne govorim o disciplinskoj odgovornosti, nikad ništa slično, ali su proveli linč kako ga nazva u jednoj svojoj kolumni na bosnjaci.net uvaženi gosp Adamir Jerkovic. Ja ovim putem ponovo upozoravam IZ BiH da me ostave na miru jer ima jasno provjerenih informacija da me i dalje njihovi viši zvaničnici ogovaraju i ponižavaju. Ja još nisam sve progovorio i izgovorio kao argumente „ za vertikalu hirizontalu“ što nosim i što sam doživio. Ja sam Bogu dž.š., islamu i ummetu dao sebe u radu u neprikidnom trajanju od 42 godine i još radim honorarno sa tek napunjehih oko 35 godina radnog staža. Zajednica me je izrabljivala, jedan dio radnog perioda – cio ratni i poratni staž u trajanju od oko 6 godina. Ja to ne tražim, niti sam tražio, niti me ko nudio, ali su učinili sve da što prije izađem iz Zajednice.

 Pa jeste li do sada progovorili, a ako niste, zašto niste? Imamo li koristi od guranja stvari “pod tepih”, zabijanja noseva u pijesak…, što neki smatraju čak i opravdanim, nevješto pravdajući mazohističku tezu da “ne iznosimo vlastiti prljav veš u javnost…”, a zapravo radi se upornom bježanju od istine?

HODŽIĆ: Da, govorio sam još u ranom periodu moga službovanja.Pred demokratske izbore 1990. godine, odnosno  1988. godine inicirao sam poznati Pokret imama /pogledati osvrt o trajanju, uspjesima i koristi  Pokreta koji je nastao nakon smrti dr. Ahmeda Smajlovića /u knjizi Filandre “Bošnjaci poslije socijalizma”/. Nažalost, domete, ostvarenja i rezultate tog Pokreta pomela je Cerićeva pohlepa za reisovanjem i iniciranjem Obnoviteljskog sabotra IZ 1993. godine.

Zatim sam pokušao reći i ukazivati u doba trajanja moga mandata u članstvu sabora IZ u vremenu 2006-2014 godine. Bila je zapažena moja uloga kroz ucešća u saborskim komisijama. Nedavno mi je jedan zvaničnik općine Novi Travnik rekao da se sjeća moga angažmana u tim godinama jer je i sam bio tada član Sabora. Ctiram ga: ,,kada si ti izlazio za saborsku govornicu prvi red u klupma sa ahmedijama se je crvenio“.. a tamo su sjedili muftije i direktori predvodeni reisom Cerićem. Koliko sam uspio samo u govoru nebitno je. Znam samo i to da mi je poslije moga skidanja sa liste ponovo za kandidata za člana Sabora direktor Vakufske direkcije u privatnom razgovoru priznao da nedostajem u Saboru jer kaže “bio si jedini koji je uvijek gurao pitanja i taržio rjesenja zaštite vakufske imovine općenito.

Konačan odgovor na pitanje dat je u prethodnom pitanju. Nisam sve rekao, ima još toga mnogo ozbiljnijeg i neugodnijeg.

Nikako da se odmaknem od Vaših izjava koje same po sebi daju odgovore na mnoga postavljena ali i nepostavljena pitanja kada je riječ o IZ BiH i njenoj sprezi sa SDA, naprimjer. U martu ove godine, neposredno nakon što ste se preselili u Crnu Goru, izjavili ste da nećete “halaliti ni Bakiru Izetbegoviću ni reisu-l-ulemi Husein ef. Kavazoviću…” Da li je ta izjava data u nekom posebnom, afektivnom stanju i da li bi je ponovili i danas? I, zašto im eventualno nećete halaliti?

HODŽIĆ: Znao sam da Vas to pitanje posebno interesuje jer sam davno pročitao Vaš komentar na tu izjavu koju, kako sam razumio, jedini nisi mogao „progutat“ tj. da je prejaka i sl. Ističem da to što sam izjavio u vezi ne/halala navedenom dvojcu nisam izjavio ni u kakvom afektu. Nisam do sada osjetio kajanje i mislim da neću.Neću to nikada učiniti radi vlastitog mira ili čiste savjesti navedene dvojice. Onoga momenta kad se uvjerim da i oni žele prosperitet islamu i bošnjačkoj naciji i kad naprave reviziju moga slučaja /cio radni vijek ako treba/ i kad izjave da su i oni nepromišljeno u žurbi napravili pogrešku /a ni ja nisam bezgriješan –  ko radi taj i griješi/ tek onda ću se oglasiti i pokajati se u pogledu ne/halala. Dakle, ponoviću je ako treba opet tj. još je na snazi.

Prošlo je pola godine Vašeg službovanja u Tivtu, odnosno u Crnoj Gori. Kakvi su dosadašnji utisci?

HODŽIĆ: Da pojasnim, ja sam honorarni imam pri Mešihatu Islamske zajednice u Crnoj Gori  sa legalnim boravkom kao stranac, dakle imam u Herceg Novom i predsjednik Medzlisa  IZ u za Boku i Budvu, sa sjedištem u Tivtu koji Medžlis ima još dva imama, jednog u Budvi i drugog u Tivtu i smatra se da na ove četiri opštine /Budva, Tivat, Kotor i Herceg Novi/ živi preko 4000 muslimana različitih nacija i etničkih grupa. Imam još savjetodavnu ulogu kod reisa, hadži Rifata ef. Fejzića i zadaću na ovom prdručju da pratim  i vodim poslove međunacionalne i međukonfesionalne saradnje i odnosa.

Što se tiče prvih utisaka, oni su čini mi se onakvi kakve sam i priželjkivao.Doček izvanredan i to od svih struktura /crkvi, medija i vlasti – valjda je tome doprinijela dotadašnja komšijska blizina/.Moram pohvaliti građane i više strukture iz Trebinja koji su me toplo preporučili na sve te četiri opštine.Bez toga bi mi početak sigurno bio teži.Počeli smo raditi tj. nastavili tamo gdje se postiglo u posljednjih devet godina u podizanju institucija Medžlisa i džemata te poterbne infrastrukture za muslimane. IZ Crne Gore ima 13 medžlisa i ovaj je najmlađi – tek slijedi njegova afirmacija i snaženje. Pripremili smo prvi izvedbeni projekat za gradnju prvog stambeno-molitvenog prostora. Centar će se graditi ako Bog da u Kumboru na već kupljenoj i uređenoj parceli sa nedovršenom kućom gdje se klanja džuma naamaz za Herceg Novi, pokraj magistrale na tom dijelu Crne Gore čiju je izradu /projekta/ potpisao čuveni ulcinjski arhitekta gosp. Selim Resulbegović, srodnik  loze ulcinjskih Resulbegovića /Osman pase Resulbegovića čija je džamija /1726./ u Trebinju prva obnovljena još 2005. godine.

kumbor-mesdzid

Da li svoj odlazak iz Bosne te angažman u toj sredini smatrate i svojevrsnom hidžrom?

HODŽIĆ: Mislim baš tako i ako nije tako bilo bi da ne budem tu gdje jesam. Našao sam prostor, područje i stanje koje odgovara mojim ambicijama i sposobnostima. Iduće godine navršava se 330  godina od kad su tamošnji muslimani bili primorani napustiti Herceg Novi i okolinu, ostavivši iza sebe imanja i ogromnu vjersku infrastrukturu.Ja nemam namjeru baviti se istraživanjem te baštine, to je bilo i nestalo. To je stanje kulturne prošlosti. Mi želimo obezbijediti i podići infrastrukturu institucija za potrebe novih muslimana koji nemaju nikakve veze sa inim prošlima koji 1687. godine hidžret učiniše u Trebinje i okolinu.Jedina nam je kopča u svemu ovome samo ime jednog od Resulbegovića i nebitno je je li ona važna ili nije. Važno je da je projekat prilagođen budućnosti .

Ako je moguće, hoćete li povući neku paralelu između Islamskih zajednica Crne Gore i BiH, u smislu njihove organiziranosti, kadrovske politike, međuljudskih odnosa, odnosa sa političkim strankama i državom i sl.?

HODŽIĆ: Ovo pitanje zahtijeva široku analizu i predstavljanje, a nemamo vremena ni prostora, pa ću reći ukratko: Islamska zajednica Crne Gore je poslije Berlinskog kongresa bila prva zajednica islama koja se na Balkanu ponovo osnovala tj. konstituisala.Ta Zajednica je prošla kroz teška vremena i doživljavala siromašenja u svakom pogledu.U novoj mladoj državi Crnoj Gori jest mala i siromašna, ali potezi i namjere rukovodstva Zajednice  su historijski  i daju rezultate. Ideje imaju prolaz kod legalnih vlasti. Mislim da je država Crna Gora najsekularnija od svih zemalja bivse ex Jugoslavije. Saradnja sa državom je dobra  a mogla bi biti još bolja jer uslovi postoje. Ova zemlja je doista multinacionalna i multikonfesionalna i ona korača tim putem.

U Bosni je, ma ko to htio priznati ili ne, itekako izražen problem neprincipjelnog i bahatog (najblaže rečeno) upravljanja vakufskom imovinom u nekim sredinama. Kakva je situacija po tom pitanju u Crnoj Gori?

HODŽIĆ: Prvo što mi je reis ef. Fejzić rekao prije ponude angažmana u Crnoj Gori da je Islamska zajednica Crne Gore mala i još i siromašna. To je istina. Ona nema  značajan resurs vakufa. Na tom planu treba udubuće raditi istovremeno na iznalaženju rješenja i za sada, a posebno u budućem vremenu. Nije problem imati i steći vakuf, ali se javlja problem kad njme treba gazdovati, upravljati, unapređivati ga….Islamska zajednica u BiH ima te resurse ali još nisu pokazali ni približnu brigu i domaćinski odnos. A to pitanje je jako bitno u postojanju Zajednice islama ili bilo koje vjerske zajednice. IZ BiH je propustila šansu u posljednjih 20 godina da to stanje popravi, posebno na polju restitucije.

Islamska zajednica u Crnoj Gori je zaista siromašna, dosta je pomaze Republika Turska ali u odgovoru na ovo pitanje bih dodao nedavno izgovorenu izjavu jednog moga prijatelja – Srbina iz Bileće, koji reče: „Da nije siromašnih, ko bi Boga štovao, spominjao i molio…”, pa valjda će i Zajednica muslimana Crne Gore kao takva dobiti zauzvrat svoju nafaku i dostojanstvo tj. svoju veću samostalnost i nezavisnost.

Nedavno se u Podgorici nastanio i hafiz Sulejman ef. Bugari. Koliko je njegovim dolaskom dobila IZ Crne Gore, odnosno svi muslimani (pa i pripadnici drugih konfesija) te zemlje, a koliko su IZ BiH, pa i bh. društvo u cjelini, izgubili?

HODŽIĆ: O dolasku uvaženog hafiza Bugarija u Crnu Goru znam koiliko i vi. Nisam detaljnije informisan. Mediji su napuhivali i pokušali praviti senzacije.To je stvar i pitanje IZ Crne Gore.Nadam se da će dosta uspješno i lahko uklopiti sve potrebe i sposobnosti koja šasna se dobija dolaskom hafizovim. Rano je na široko govoriti. Nekad je važila ona „dobro sito o čiviji visi“ ali nije zanemarljiva ni nedavna telefonska izjava mog prijatelja-sufije iz Sarajeva koji mi usput  dodade:“Sad ste vi u Crnoj Gori najjača Islamska zajednica na Balkanu.“ Alidirao je na moj i hafizov dolazak ovdje. Ako je mislio na prostor koji baštini vrijednosti, netrvenja i stabilnost,  tj. nepostojanje toga kao što ima afera  u sličnim zajednicama, onda je u pravu. Mislim da je budućnost ove zajednice  u Crnoj Gori svijetla.

Da li se odlazak hafiza Bugarija iz Sarajeva, iz Bosne, može smatrati i kao indikator sveukupnog stanja u IZ BiH i oko nje?

HODŽIĆ:Naravno da tako mislim jer se služim jednim podatkom a to je da je od jedinstvenog ili sličnog govornog područja na Balkanu, gdje postoje zajednice muslimana osim Kosova i Makedonije, prostor postao jako interesantan, sa puno potresa, razdora i raskola te odmetanja od srednjeg puta a zbog činjenice da skoro cio taj prostor pokriva iZ BIH, sve osim Kosova Makedonije i Crne Gore. Mislim da je Islamska zajednica Crne Gore postala  muhadžirski prostor za ljude-hizmećare islama koji bježe od onih koji se pokušavaju baviti i Sudnjim danom, odnosno konačnim obračunom i prije zakazivanja ročišta od strane Svemogućeg. Mnogi dostojanstvenici, i vjerski i politički, po meni se dosta bahato i arogantno ponašaju i nije čudo što je IZ Crne Gore postala prostor i skupina gdje će i neistomišljenici, a  koji drugačije a uspješno rade, biti primljeni i prihvaćeni. Čestitke Islamskoj zajednici, Mešihatu i mladom, sada već iskusnom reisu Crne Gore.

RAZGOVARAO: Bedrudin GUŠIĆ (819)

plitvice-ferhadija

komentara
  1. Zdravko margic niodkud kaže:

    hahaahhaah neznase koji su gori tako novotari rade novotarija za novotarijom i ode u provaliju.a taj smutljivac bugari je sufijski sektas samo da znate.on velica homeinija i salje zene gatarama.a toje cisti sirk.toje preddaleko o iozvornog islama i nema veze savezom.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s