BANJALUČKI TABUT

Posted: 11. August 2016. in Intervjui

tabutBanjalučki tabut je pripremljen i sva Banja Luka je stala tu u ta tri i po dunuma Hadži Babinog vakufa. Dženaza je spremna. Vakuf kao zadnja instanca i zadnja slamka spasa banjalučkih Bošnjaka je pao ponovo kao u najslavnija komunistička vremena kad je Banja Lukom vladao komunistički despot i poltron u liku omraženog gradonačelnika Dede Gazića koji je za svoje vladavine porušio brojne banjalučke džamije, bezistan i druge banjalučke vrijednosti. Ovaj put na taj gnusni čin odlučio se direktor Vakufske direkcije kojem je desna ruka bio novoizabrani banjalučki muftija .Oni su se udružili u ovoj mračnoj radnji pokušavajući da eksperimentišu i sve nas prevare i obmanu, služeći se do kraja raznim smicalicama.Prodaju vakufa su prvo skrivali od očiju javnosti, zatim nazvali zajedničkom investicijom, obmanjući javnost sa stambenim objektom zbog kojega će i prodati vakuf Hadži Babine džamije s time da će Islamska zajednica dobiti za čitavu lokaciju vakufa dva stana i jedan poslovni objekat u istom. Sve ostalo će biti na slobodnom tržištu, što će reći da će stanove i ostale lokale najvjerovatnije do posljednjeg pokupovati Srbi. O tome direktor Vakufske direkcije u svom spektakularnom obraćanju javnosti ne govori ništa kao ni o najnovijoj izmjeni Regulacionog plana koja predviđa dva stambena objekta između kojih bi se umetnula omanja, više simbolična škola, najmanjih mogućih gabarita. Tako da će stanari novoizgrađenih stambenih objekata moći pljuvati po našoj djeci jer dobro znamo kakav je još uvjek animozitet naših komšija Srba naspram nas. Direktor Vakufske direkcije nije rekao da će veliki mezaristan sa temeljima džamije i starim nišanima biti prekopan i sve to sabrano u jednom omanjem ćošku tako da će budući stanari zgrada moći izvoditi svoje cuke da zapišavaju stare nišane naših predaka.

hadzi babin harem

Nije spomenuo još i to da će lokali novoizgradenih zgrada biti prodati na slobodnom tržištu – svi osim jednog kojem će moći odrediti namjenu. Ostali lokali će sigurno biti birtije, kockarnice i ostali neprimjereni sadržaji ovom za nas svetom mjestu. Planeri ovog gnusnog zločina su mogli pripistati gotovo sve Banjalučanima, al’ da su glupi to sigurno ne i tu su se zeznuli kao i to da pamte dugo onog ko im je nepravdu učinio.Jer su svi redom već prokužili o čemu se u ovom slučaju radi: o velikoj podvali da bi se prodalo ono što nije na prodaju i ono što je prijeko potrebno nama Bošnjacima da bi ostali na na ovom trusnom području. Vapaj. Zov za pomoć kao što su nekada davne 1737. godine, kada se odigrala poznata bitka pod Banja Lukom i kada su hrabri Banjalučani prije toga stali u prve redove te pozvali čitavu Bosnu da se odbrani Din, Bosna i bošnjaštvo na ovim prostorima i gdje se cjela Bosna diže i okupi da pomogne svojoj braći u nevolji. I ovaj put pozvaše Banjalučani gotovo sve u odbranu Hadži Babinog vakufa, ali ovaj put glas nije dopro do ušiju naših duhovnih vođa – nisu htjeli da čuju ili im je možda drugačije servirano da čuju.Vakuf je prodat, Banja Luka je pala. Pedeset srpskih porodica naseliće se na mezaristan i temelje džamije. Mnogi Banjalučani ne znaju da je vakuf bio Gradski park u Banja Luci, kao i hotel Palas, zatim dugačka zgrada odmah do Gradskog parka zvana Vakufska palata, dakle sami centar Banja Luke je bio područje velikog vakufa. Nepoznanica je i to da je oko Ferhadije džamije njen vakif Ferhad -paša uvakufio šest stotina dućana ( lokala ), medresu, karavan saraj ( hotel ), veliki kameni besistan ( danasnja Robna kuća ), kamenu ćupriju ( most ) preko rijeke Vrbas itd. itd. Od svega tog vakufa danas Islamska zajednica nema ni pedlja ni u jednom od ovih objekata jer su oduzimani, prodavani i ulazilo se u svakakve moguće zajedničke investicije (citaj: prodaje). Mi Banjalučani možda još nismo ni svjesni šta ovom zadnjom transformacijom vakufa u stanbeni fond gubimo, ali su sigurno svjesni scenaristi ovog zlodjela. Direktor Vakufske direkcije cinički pere ruke od svega i svu odgovornost prenosi u svom obraćanju medijima povodom ovog slučaja na Vijeće muftija i Rijaset, ne želeći priznati da je on ustvari glavni planer a oni puki izvršioci njegovog plana transformacije ( prodaje ) vakufa. Banjalučani su izdati od Islamske zajednice koliko god on to želio da prikrije, potcjenivši našu inteligenciju. Nama je ostalo još da uputimo dove, a neki Banjalučani čak i prokljinu sve one koji su sudjelovali u ovoj otimačini. Sjetimo se samo našeg Poslanika a.s. koji je savjetovo Omera r.a. ovim rjecima:” Čuvaj se Omere dove mazluma (onog kojem je načinjeno zlo) jer između njega i Gospodara svjetova nema prepreka”. A mi, banjalučki muslimani, smo svi odreda mazlumi u svom rodnom gradu, bez ikakvih prava koje nam grubo krše naše komšije Srbi a sad i neki pojedinci iz Islamske zajednice. Dove su upućene iz mnogih usta tako da će ih ovaj trenutni direktor i njemu slični sigurno, ako Bog da, osjetiti. Priče o navodnoj školi su takođe velika laž i obmana. Ta škola će biti u percepciji onih koji su je i zamislili a oni misle da Banja Luci treba manja seljačka područna škola sa par razreda, zbornicom i sportskom dvoranom, koja bi ustvari bila livada, jer prostora za jedan impozantniji i reprezentativniji školski objekat između ovih zgradurina ustvari i nema. Sve u svemu, ukop nas, preostalih Banjalučana, je započeo. Dženaza se bliži svome kraju uz sramnu i gorku činjenicu da smo prodati.

Mustafa Sultanović

komentara
  1. ismet kaže:

    Gospodine Gušiću,

    Raduje me činjenica da se interesirate za Vakuf banjalučki, ali način na koji to činite u suštini najbolje odražava da Vi ne poznajete bar osnovne odredne o vakufu.

    Drugo, u svojoj želji da nešto uradite najviše sebi škodite, pogotovo kada se radi o vašem stalnom insistiranju da ste bili predsjednik Odbora u Banjoj Luci 92-94 (kada su porušene sve banjalučke džamije).

    Napišite, šta ste poduzeli da barem malo zaustavite rušenje džamija?

    Po Vašem dosadašnjem pisanju bih mogao zaključiti da ste to bili sposobnni učiniti, Šta Vas je omelo?

  2. bedrudingusic kaže:

    Ismete! Ovo je, zapravo, jedna gruba provokacija, prizeman udarac. Na kojoj planeti Vi živite i na kojoj ste bili od 1992/1995?
    Šta Vi predlažete osim što ste javno zajedljiv? Ja sam za svoj angažman u IZ BL 1992-1994 platio visoku cijenu i halal olsun zbog toga. U kojoj mišjoj rupi ste Vi bili tada?

  3. Lera kaže:

    Gledao sam idejno rješenje IKC, nisu baš najmanji gabariti. Sastoji se od tri solidna objekta. IZ ce dobiti dva stana i poslovni prostor, hajmo izračunati njihovu vrijednost i vrijednost zemljišta na kojem će se praviti stambeni objekti.

  4. Ismet je i sada u mišjoj rupi, niti namjerava iz nje izaći. On je toga oćoravio – duhovno. To je najgora vrsta sljepila, neizlječiva je. Da ima imalo ljudske, građanske i muslimanske hrabrosti, potipsao bi se punim imenom i prezimenom. Ovako, mali miš dijeli lekcije o tome šta je vakuf, a da ne kaže ni jednu riječ o tome.

    Bio jednom jedan Vakuf – zvao se Novo Jajce, pa Varcarevo, pa Varcar Vakuf. (U narodu su ga zvali Hadumov Vakuf). Sve što je vakif Mustafa-aga uvakufio, uknjiženo je, uz precizne upute kako će se Vakuf uvećavati, nikako osipati i kruniti, te služiti kao opće dobro, en smao muslimanima.

    Taj veliki Vakufa koji se prostirao na oko 100 (sto) kvadratnih kilometara, danas se sveo na fildžan. U džamiji koju je podigao, bila dva svijećnjaka, vršnjaci spomenute džamije, napravljeni u Stambolu.

    Srpski barbari su sredinom okotobra 1992. poravnali džamiju vakifa Mustafa-age. U prahu i pepelu je nestala 400 godina stara bogomolja, na njenom mjestu napravljen parking i deponija smeća. Sviječnjaci – ili su ukradeni, ili su razneseni ogronom količnim ekspoziva kojim su srpski mineri lagumali džamiju. Možda su završili na smeljištu tamo iza Grabeža, ili na nekom otpadu.

    Ipak, u povjesnim knjigama sačuvan je, zapis, fotografija i prjevod teksta sa jednog od šamadana. Tako, čitamo Mustafa-aginu naredbu ispisanu na tom šamadanu. Ona zorno oslikava šta je vakuf i šta je vakufsko, a kakva sudbina mora kad-tad zadesiti onoga ko otuđi vakufsko, pa makar to bio i jedan svjećnjak. Citat teksta:

    „Prosvijetljenom srcu Bogu pokornih ljudi neka je jasno i bjelodano da je ovaj šamadan uvakufio aga carskog dvora (doslovno dvora sreće – deraussade agasi) hadži Mustafa-aga koji je podigao džamiju u Novom Jajcu (Yenice-i Yaytse) – neka svjetiljka njegova srca trajno sija i neka je temelj njegove veličine dugovječan – za ljubav Allaha koji nam svjetlost daje, tražeći zadovoljstvo Gospoda koji svim upravlja i sve može, izreče ovu odredbu: Onima koji ga otuđe iz spomenute džamije i pokažu inat i prkos vekifovoj odredbi, neka im se na glave sruče sve nesreće ovoga svijeta!

    (Godine 1001. (1592-3.)”

    Ova Mustafa-agina odredba (može s ečitati kao kletva) univerzalna je poruka svima koji na bilo koji način unišatavaju vakuf i vakufsko – bilo da se radi o din-dušmanima – bilo da se radi o Islamskoj zajednici ili pojedincima koji harče, unišatavaju i krčme vakufsko, što je veliki haram. Na tkave je bačeno prokletsvo, ali takve treba zakonski goniti zbog pohlepe, sebičnih interesa, (ne)znanja i uništavanja općeg dobra.

    IZ je veliki krivac za stanje vakufa. O tome svjedoči i gornji i mnogi drugi tekstovi.

    Prije rata otuđeno je ili uništeno vakufske imovine i vakufa u vrijednosti oko šest milijardi dolara, što je preračunato u današnju vrijednost – makar dvostruko. Pa ako je Titin režim uništavao vakufe – zašto Mladi Muslimani to čine i danas? Zašto makar u “Fedearciji” ne traže povrat vakufskog, kad ih već harče u RS, nekažneno?

    Umjesto da IZ koja upravlja vakufima na svaki način traži da se vrati vakufsko, ona – kakav je slučaj u Banjoj Luci – a primjera ima napretek, uništava i ono malo što je ostalo. To je zločin, ništa drugo i tako to treba posmatrati.

    Zločinac je i onaj ko brani takvu politiku. Svakao da bi se među njih mogao svrstati i mali miš spomenut na početku teksta.

  5. Zdravko margic niodkud kaže:

    to su mafijasi u toj iz i dzabalebarosi.netreba njima narod nista placati.eto sad se vidi kolko su posteni oni iskreni vjernici koji su se odvojili od iz.jer nisu mogli sa njihovim tim kocijasima nikako.koji rade samo za svoj dzep nebitno sto nema veze sa bogobojaznoscu i propisom islama.i sa su jos opasniji jer vise kraddu a nikom ne odgovaraju,i u vrijeme komunizma,nisu smili tako raditi.niti tolko krasti.istisu ko i politicari.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s