KADA ĆE BANJA LUKA PONOVO DOBITI DŽAMIJU ARNAUDIJU I SAHAT-KULU?

Posted: 7. August 2016. in Intervjui

arnaudijaArnaudija ili Defterdarija džamija u Banja Luci je po godini gradnje bila 15 godina mlađa od svoje posestrime i 300-tinjak metara udaljene Ferhadije, ali su obje skončale 7. maja 1993. godine kada su ih srušili pripadnici tzv. Vojske Republike srpske, uz podršku i osiguranje policije tada pobunjeničkog dijela RBiH. Dakle, Ferhadija je bila na zemlji 414, a Arnaudija godinu manje od četiri stoljeća, odnosno 399 godina. O njihovom kulturno-historijskom značaju toliko toga je kazano i napisano pa bi bilo deplasirano to ponavljati i ovom prilikom.

Ferhadija je uspravljena, a obnova Arnaudije nije niti započela. Da, niti više od 23 godine nakon njenog rušenja ne zna se hoće li i kada biti položen kamen-temljac za obnovu te, jedne od najljepših džamija u Banja Luci, pa i šire. I kada se tome doda vrijeme koje treba proteći u procesu njene ponovne gradnje, onda nije teško zaključiti da smo još daleko od dana kada će se uspraviti i prelijepa Arnaudija, sa svojim pripadajućim sadržajima, posebno jedinstvenom munaricom ili ezan-tašom s njene južne strane. Stoga, javno pitam one koji znaju (ili treba da znaju) slijedeće:

  1. Postoji li projekt za obnovu Arnaudije?
  2. Postoji li ostala potrebna dokumentacija za početak obnove?
  3. Da li je utvrđena predračunska vrijednost svih radova po principu “ključ u ruke” i kolika je?
  4. Da li je tužena Rs čije su vojne i policijske snage srušile Arnaudiju?
  5. Ako nije tužena, postoji li alternativna financijska konstrukcija za obnovu?
  6. Postoji li okvirni plan polaganja kamena-temeljca, odnosno započinjanja građevinskih radova na obnovi?

Zapravo, smatram da je potencijalni investitor dužan prema nama-džematlijama Banja Luke i ostalim građanima koji Arnaudiju smatraju jednim od prepoznatljivih obilježja našega grada i svakako kulturno-historijskim spomenikom da odgovori na gornja i druga pitanja koja se tiču obnove te znamenite banjalučke džamije, odnosno da nas redovno izvještava o eventualnim problemima koji još uvijek sprječavaju početak obnove.

Sahat-kula je bila stoljećima pripadajući dio kompleksa Ferhadije džamije, bez obzira što ih je fizički dijelila samo jedna uska ulica. Djelovale su skladno kao dva oka u glavi. Sahat-kula, taj javni sahat koji je stoljećima pokazivao vrijeme na svim “jezicima” ovoga svijeta, kao i pismima (čak i na “ćirilici”, ako treba), skupa sa Ferhadijom stoljećima orijentir u vremenu i prostoru te značajna turistička atrakcija Grada, je od strane istih onih koji su srušili sve banjalučke i ukupno 614 bh. džamija srušena 15. decembra 1993. Kao što rekoh, Ferhadija se uspravila, ali fali joj drugo oko u glavi – sahat-kula. Bez nje, prelijepa Ferhadija kao da žmiri na jedno oko, djeluje nekako sjetno, nostalgično….nije to taj ambijent banjalučki koji je Grad činio prepoznatljivim, sa dušom i srcem u njemu.

Banja Luka - panorama

Opet pitam sve one koji znaju:

1. Hoće li i kada otpočeti obnova sahat-kule i je li načinjen barem projekt?

2. Koliko bi koštala njena obnova?

3. Da li je tužena Rs za njeno rušenje?

4. Da li su se javljali potencijalni donatori?

5. Gdje je, zapravo, zapelo?

Eto, ja upitah javno i olakšah svojoj duši. Kontam, građevinska sezona jeste pri kraju, ali nije i završila.  Barem kada se radi o nekim parcelama koje su u vlasništvu IZ, ili su do jučer to bile. Bez obzira što bi i ovo moglo naići na nož kojekavih “muhamedalija”, “buki bandji” i sličnih njima, bilo da su samosvjesni ili nesvjesni idolopoklonici, ili se pak raznim pseudomimima nečasno kriju ispod časnih ahmedija ili džubbeta. Ovo upitah s najčistijim nijjetom (namjerom), doduše javno, jer nedostaje transparentnosti od strane organa IZ koji su nadležni za džamije, sahat-kule i ostalu vakufsku imovinu. Da je bilo rečene transparentnosti i da je ima, ja ovo sada ne bih pitao. A pitao sam i iz razloga što bi mi, iz “mrske dijaspore”, mogli i ovoga puta pomoći.

Bedrudin GUŠIĆ

plitvice-ferhadija

 

komentara
  1. Zdravko margic niodkud kaže:

    e totije zadnje naj bolje,koji se kriju pod ahmedijom,e te ja vec prezirem i svaki razuman covjek.jer bas ih je danas previse po balkanu a posebno u bih koji se samo pretvaraju i sebi korist grabe.a nisu ni blizu bogobojaznosti niti slijede vjeru kako im se nalaze i zapovjeda.pa tako doksu onakvi udbasi kao i onaj prije kozlica tiga dobro znas,tako isto i taj kozlic mozea jos i pohlepniji isto kao CERIC POSLIJE CERICA.ako ne i jos gori.tesko ace za naseg zivota dase i obnovi ta druga dzamija.

    • Zdravko margic niodkud kaže:

      evo tojima pod Ahmedijom neka malo nauce kakoje naj bolji covjek koji je hodio zemljom postupo i dostavio vjeru koju moraju ioni i taj Bakir i drugi slijediti.jer to sto rade sada nema veze sa vezom a kamoli sa Izvornom vjerom.zalosno samo moze opet opomena i jos zesca kazna da stigne taj narod..kao i 92.godine………………ALLAHOV POSLANIK NIJE TRAŽIO DUNJALUK NITI VLAST

      slika osnovna stranica
      PITANJE:

      Kako dokazati kršćanima da Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem nije tragao da udovolji strastima niti da ima vlast?

      ODGOVOR:

      Šejh Muhammed ibn Salih El-Munedždžid

      Zahvala pripada Allahu, neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika, njegovu porodicu i njegove ashabe.

      Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem nije bio od onih što traže dunjaluk, a ljubav prema dunjaluku mu nije na um padala. Živio je skromnim životom i u ibadetu, i bio je sallallahu ‘alejhi ve sellem zauzet ahiretom. Njegov životni put i hadisi govore o ispravnosti ovoga što je rečeno. Bilježi Et-Tirmizi rahimehullah da je Ibn Mes'ud radijellahu ‘anhu rekao: „Zaspao je Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem na hasuri, pa je ustao a na njegovom sallallahu ‘alejhi ve sellem boku se vidio se trag (od spavanja). Pa rekosmo: „O Allahov Poslaniče, da ti donesemo udobnu prostirku ?“ On sallallahu ‘alejhi ve sellem odgovori: „Šta je meni dunjaluk? Ja sam na dunjaluku samo poput konjanika koji se zakloni ispod hlada drveta, onda ode i ostavi ga.“ 1

      Bilježi imam Ahmed rahimehullah od Ebu Hurejre radijellahu ‘anhu koji veli: „Sjeo je Džibril ‘alejhisselam do Vjerovjesnika sallallahu ‘alejhi ve sellem pa je pogledao ka nebu, kad ono melek silazi, pa Džibril ‘alejhisselam reče: „Zaista ovaj melek nije silazio od dana kada je stvoren pa do Časa Sudnjeg.“ Pa kada je sišao melek reče: „O Muhammede, tvoj Gospodar me šalje tebi – reče – da te učini vjerovjesnikom kraljem, ili robom poslanikom? Džibril ‘alejhisselam tada reče: „Budi ponizan prema svome Gospodaru, o Muhammede.“ Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem reče: „samo robom poslanikom.“ 2

      Dakle, ostavio je vlast i odabrao da bude rob Allahu i ponese poslanstvo od Njega.

      Bilježi El-Begavi rahimehullah u Šerhu-s-sunneh od ‘Aiše radijellahu ‘anha da je rekla: „Rekla sam: O Allahov Poslaniče, jedi naslonjen – Allah me učinio otkupom za tebe – zaista je to lakše za tebe.“ On sallallahu ‘alejhi ve sellem okrenu svoju glavu toliko da je gotovo udario čelom o zemlju, te reče: „Ne, naprotiv, jedem kao što jede rob, i sjedim kao što sjedi rob.“ 3

      Bilježi imam Ahmed rahimehullah od Enesa radijellahu ‘anhu da je neki čovjek rekao Vjerovjesniku sallallahu ‘alejhi ve sellem: O ugledni, sine uglednog, o najbolji od nas, sine najboljeg među nama.“ Pa je rekao Vjerovjesniksallallahu ‘alejhi ve sellem: „O ljudi, govorite svojim govorom, nemojte da vas šejtan ni slučajno primami. Ja sam Muhammed, sin Abdullaha, i Allahov Poslanik. Tako mi Allaha, ne volim da me uzdižete preko stepena na koji me je Allah uzdigao.“ 4

      Upitana je ‘Aiša radijellahu ‘anha: „Šta je radio Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem u svojoj kući?“ Pa je kazala: „Bio je čovjek poput drugih ljudi, uzme i ostavi svoju odjeću, pomuze svoju ovcu, usluži samog sebe.“ 5

      U jednom rivajetu stoji: „Šio bi svoju odjeću, krpio bi svoje papuče, i radio bi što inače rade ljudi u svojim kućama.“ 6

      Prenosi se od ‘Aiše radijellahu ‘anha da je rekla: „Mi bi gledali u mlađak, zatim u mlađak, i tako tri mlađaka u dva mjeseca, a ne bila potpaljena vatra u kućama Allahovog Poslanika sallallahu ‘alejhi ve sellem.“ Rekao sam – tj. ‘Urve ibn Zubejr – : „O tetka, od čega ste živili?“ Reče: „Od dvije crnine – datula i vode.“ 7

      Da je Vjerovjesnik sallallahu ‘alejhi ve sellem tražio dunjaluk ili vlast, ne bi njegovo stanje bilo ovakvo. Naprotiv, preselio je a nije ostavio svojim nasljednicima iza sebe ništa od imetka. Što god je posjedovao tokom svog života ostalo je sadakom nakon njegove smrti. Zbog toga je Vjerovjesnik sallallahu ‘alejhi ve sellem rekao o sebi i o svojoj braći – vjerovjesnicima ‘alejhimusselam: „Nas se ne nasleđuje, ono što ostavimo je sadaka.“ 8

      Što se tiče strasti, pa dopuštena strast je halal i lijepa; Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem je upražnjavao takvu strast bez da ga je to smetalo i zaokupljalo od stvari vjere i interesa muslimana.

      Bilježe imam Buharija i Muslim rahimehumallah da je rekao Allahov Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem: „Tako mi Allaha, ja sam među vama najvećeg strahopoštovanja prema Allahu, i najbogobojazniji sam od vas, međutim ja i postim i mrsim, i klanjam (noću) i spavam, a i ženim se. Pa ko ne podnosi moj sunnet – nije od mene.“ 9

      Ovo nije posebno samo za našeg Vjerovjesnika Muhammeda sallallahu ‘alejhi ve sellem, nego su svi vjerovjesnici ‘alejhimusselam prije njega bili takvi. Rekao je Uzvišeni:

      وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِّن قَبْلِكَ وَجَعَلْنَا لَهُمْ أَزْوَٰجًا وَذُرِّيَّةً ۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَن يَأْتِىَ بِـَٔايَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۗ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ ٣٨
      38 I prije tebe smo poslanike slali i žene i porod im davali. I nijedan poslanik nije donio nijedno čudo sobom, već Allahovom voljom. Svako doba imalo je Knjigu,
      Ar-Rad, 38

      Obavijestio nas je naš Vjerovjesnik sallallahu ‘alejhi ve sellem o Sulejmanu sinu Davuda ‘alejhimesselam, Allahovom vjerovjesniku, da je rekao: „Večeras ću zasigurno obići stotinu žena10, ili devedeset i devet, i svaka će doći sa konjanikom koji će se boriti na Allahovom putu.“

      Šta više, Stari zavjet spominje da je Sulejman, sin Davudov ‘alejhimesselam, imao hiljadu žena11, pa šta je sa sljedbenicima Knjige koji vjeruju u sve ovo – a to je u njihovim knjigama i ne poriču to – a zatim osporavaju našem Vjerovjesniku sallallahu ‘alejhi ve sellem što se oženio sa više od četiri žene!?

      A što se tiče njegovog bračnog života sa preko četiri žene, pa to je radi veće mudrosti, mudrosti čiju ni sitnicu ne može dokučiti onaj zalutali kojeg njegove strasti nose, i nad kim je šejtan zavladao.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s