Bosna-Hrvatska 2016. – putopisna reportaža: “FERHADIJA ĆE BITI NAJLJEPŠI NIŠAN BANJALUČKIM BOŠNJACIMA”!

Posted: 2. August 2016. in Intervjui

 

SAM_4136Eto, neposredno iza mene je još jedna posjeta Zavičaju, Domovini te njenom okolišu (sjeverozapadnom). Utiske ću sređivati u vremenu ispred i oni će biti samo moji, znači subjektivni. Naime, svako ima svoje kriterije pa tako i ja. Stoga, ne bih u ovoj reportaži puno o njima, barem ne u tekstualnom dijelu. Ipak, izjava jednog mladog Sarajlije, banjalučkih korjena, je na mene ostavila snažan dojam i još uvijek mi odzvanja u ušima. Naime, momak često pohodi Banja Luku i već je definitivno sredio svoje utiske. Kada smo razgovarali o netom otvorenoj Ferhadiji, on je potpuno mirno i gotovo proročanski izrekao rečenicu koju sam stavio u naslov. Nije mi želja nikada, pa niti ovim povodom, da širim nekakav pesimizam ili defetizam, ali ni nerealni optimizam. Svako neka snimi situaciju na temu našeg biološkog opstajanja ili nestajanja u našem gradu svojim čulima i neka izvede zaključke. Nisam rekao da sam ja izveo neki konačni zaključak na osnovu izjave mladog banjalučkog Sarajlije, ali hoću kazati da o njoj valja razmisliti. Barem toliko dugujemo svojoj savjesti i svojim budućim pokoljenjima. I, svome gradu, ma kakva mu je krvna slika danas.

Dakle, toliko kada je riječ o suštini. O onom drugom, posebno o susretima sa dragim osobama te posjetama živima i mrtvima (ovih drugih je svake godine sve više), neka kažu fotke koje ne moraju imati samo privatni karakter. Kažu da jedna fotka zamjenjuje 300 riječi. Pa, stoga, bujrum prijatelji i ostali….

Banja Luka

SAM_4318——————————————————————————————————————————————————-

SAM_4057                                                 Tevhid r. Emiru Džaniću Tiketi u Jama džamiji u Gornjem Šeheru

SAM_4059——————————————————————————————————————————————————-

SAM_4097                                                                                            Sa sestrom/tetkom Suadom

SAM_4099Sa Mišom Vidovićem

SAM_4103                                                                                      Sa Halimom i Fatom Huremović

SAM_4114                                            Ploča sa imenima donatora za obnovu Ferhadije, pri ulaznoj kapiji, ali nedostaju mnoga imena….

SAM_4319                                                                    Biciklima nikako ne smije biti mjesto u dvorištu Ferhadije…

SAM_4115————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4118Hor “Safikada” je na ovom mjestu, desetak metara od Vrbasa, zapjevao “Dok palme njišu grane” – nikakve veze nemaju pjesma i ambijent

SAM_4055


SAM_4138                                                                           Dva rođaka, dva Bedrudina (ovaj drugi je Gunić)

SAM_4142————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4148                                                                                                            Sa Borisom Zrilom

SAM_4164                                                                                                            Sa Enesom Bašićem

SAM_4166                                                                                                 Sa dr. Jasminom Latifićem

SAM_4172                                                                                                                  Sa, zna se s kim…..

SAM_4174                                                                                           Sa Esadom Zajom Cerićem

SAM_4176                                                                                                Dragi i dobri moj Bjanki

SAM_4178                                                                               Na terasi restorana “Alibi”, u Gornjim Sitarima

SAM_4231                                                                     Sa našim muzičkim legendama – Nadirom  i Rusom

SAM_4233                                                                                                   Sa Edinom Osmančevićem

SAM_4235                                                                                   Sa Kovačevićima – Suadom i Nedžadom

SAM_4307                       Ovdje je donedavno bila kuća imama i mujezina Ferhadije. Kome je i zašto je muftija Kozlić prodao ovaj  vakufski plac?

SAM_4310                                                              Na papiru je ovo moja vikendica, ali na terenu je potpuno drugačije

SAM_4314                                                   Sa bivšim komšijom Vladimirom Zgonjaninom te njegovom suprugom Vesnom

SAM_4315                                                       Sa Halimom Huremovićem i Hamdijom Todorovcem uoči džume u Ferhadiji

SAM_4170     Lijevo od mene je Safet Pašić, a desno Halim Huremović, Enver Cerić i rođak Muhamed-Alija Gunić, uoči džume u Ferhadiji

SAM_4171        Sa Mirsadom Halimićem (lijevo) te Mersudin ef. Hodžićem i Ismet ef. Zejnelovićem (Atlanta, GA) – ovaj u sredini mi nije poznat

SAM_4316                                                                                       Alija u svome tipičnom izdanju

Fajtovci kod Sanskog Mosta

SAM_4016

Bosanska Krupa

SAM_4021                                                           Bio sam i ostao ponosan na svoga tetića, borca V korpusa A R BiH

SAM_4025                                                                             Sa sestrom Bedrijom (lijevo) i tetičnom Fikretom

Bužim

SAM_4028                                                                      Sa braćom Šahinović – Hamdijom i Mersudom

SAM_4030———————————————————————————————————————————————————

Bosanska Dubica

SAM_4049                                                                            Neka je vječni rahmet mojoj tetki i tetku

SAM_4320————————————————————————————————————————————————————

Varcar Vakuf/Mrkonjić Grad

SAM_4062                                                                          Naši domaćini, Ibrahim i Hajra Halilović

Pliva, nizvodno od izvora do ušća

SAM_4074————————————————————————————————————————————————————

SAM_4075                                                              Sa Banjalučaninom iz Amerike Milanom Komljenovićem

SAM_4076                                                                                             Sa Ibrahimom Halilovićem

SAM_4070—————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4073—————————————————————————————————————————————————————

SAM_4079————————————————————————————————————————————————————

SAM_4080———————————————————————————————————————————————————–

SAM_4065                                                                                                 Ispred džamije u Pljevi

SAM_4066                                                                                                   ….sada sa Ibrahimom

SAM_4067                                                                          …i sa mutevelijom džamije u Pljevi, Arminom

SAM_4084————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4085———————————————————————————————————————————————————-

SAM_4086————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4088—————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4095————————————————————————————————————————————————-

Jajce

SAM_4090                                                                                    Džamija Esme Sultanije iznutra

SAM_4091                                                                                                                 …..i izvana

Prnjavor

SAM_4107                                            Sa rodicama Sabrijom i Minom Dujsić

SAM_4108                                             Sa Fikret ef. Čelenkom, glavnim imamom Medžlisa IZ Prnjavor

Lišnja

SAM_4109                                             Sa mojim Gušićima – Mersadom, Sabrijom i Ivanom

SAM_4112                                            Sa rođacima – Suadom, Sabrijom i Enizom

Travnik

SAM_4236————————————————————————————————————————————————

SAM_4237——————————————————————————————————————————————————

SAM_4242—————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4239———————————————————————————————————————————————————–

SAM_4240———————————————————————————————————————————————————-

Ahmići

SAM_4243———————————————————————————————————————————————————-

SAM_4247                                                                    Sa Mahir ef. Husićem, imamom džamije u Ahmićima

SAM_4244————————————————————————————————————————————————–

SAM_4248———————————————————————————————————————————————————–

Sarajevo

SAM_4249                                              Fatiha za rahmetli muftiju Ibrahim ef. Halilovića

SAM_4250——————————————————————————————————————————————————-

SAM_4252—————————————————————————————————————————————-

SAM_4254                                             Sa Tarikom Maglajlićem

SAM_4255                                              Sa Sadom Đurđevićem i Mikijem Dvizcem

SAM_4258————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4257————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4262————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4263                                             Fatiha našem dragom i dobrom Munibu Maglajliću

SAM_4266                                              Sa mojim dugogodišnjim prijateljem – Dubičancem, Hasanom Dizdarom

SAM_4270————————————————————————————————————————————————————

Split

SAM_4281———————————————————————————————————————————————————

SAM_4280———————————————————————————————————————————————————–

SAM_4273                                             Moj dragi i dobri tetić, rahmet mu duši

SAM_4275                                              ….. i tetka

SAM_4277                                              …. pa tetak….

SAM_4279———————————————————————————————————————————————————–

SAM_4282—————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4288————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4289————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4291                                             Sa mojom jedinom tetkom Nisvetom

Bugojno

SAM_4293                                             Sa našim američkim komšijom, Bugojancem Rahmom Haračićem

Prusac-Ajvatovica

SAM_4295Sa kćerkom moga prijatelja, akademskog slikara rahmetli Ismeta Ramljaka Zinaidom i njenim suprugom Mehmedom

SAM_4300                                             Sa imamom Handanagine džamije Sakib ef. Beganom

SAM_4301————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4302————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4303————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4304————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4305————————————————————————————————————————————————————

SAM_4306—————————————————————————————————————————————————————

Koprivnica-Đelekovec

SAM_4322                                              Dženan sa Aleksandrom Valentom

SAM_4323                                              Dženan sa Dragom i Vesnom Valent, te Vladom i Marijom Varović

SAM_4324———————————————————————————————————————————————————–

SAM_4327                         Sa Varovićima te Marijinom i Vesninom majkom Ankom, u Đelekovcu na hrvatsko-mađarskoj granici

SAM_4328                                            Tu je sada i Franjo Cmrk, otac Marije i Vesne

SAM_4331————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4332————————————————————————————————————————————————————-

SAM_4333                                            Sa našim velikim prijateljima, Vesnom i Dragom Valent, na glavnom trgu u Koprivnici

Vrsar

SAM_4338————————————————————————————————————————————————————-

Pula

SAM_4345


SAM_4356                                              Ispred mesdžida, nakon džume

SAM_4360                                             Sa prof. Filipom Ćorlukićem

SAM_4346————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4359——————————————————————————————————————————————–

Dajla kod Novigrada

Dajla                                                   Sa mojim Gušićima: Mustafom, Senom i njihovim unukom Harisom

dajla-1                                                                    … sada sa njihovim sinom Senadom

 

Zagreb

SAM_4373                                            Poslije Ferhadije, meni najdraža džamija

SAM_4367———————————————————————————————————————————————————

SAM_4370

PRIPREMIO: Bedrudin GUŠIĆ

vrbas-miso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentariši

