Izvanredni prilog br.1: Na ušću Dabra u Sanu obilježena 24. obljetnica umorstva 19 Bošnjaka i Hrvata iz Sanskog Mosta – DA SE NE ZABORAVI I DA SE PROCESUIRA KAKO SE NE BI PONOVILO

Posted: 7. Juli 2016. in Intervjui

SAM_4033

Danas je pokraj odgovarajuceg Spomen obiljezja na uscu rijeke Dabar u Sanu, blizu Sanskog Mosta, obiljezena 24. obljetnica stradanja 19 Bosnjaka i Hrvata iz Sanskog Mosta koji su tog vrelog sedmojulskog dana 1992., kakav je i danas bio, bili transporirani u zatvorenoj prikolici jednog kamiona prema logoru Manjaca. Pod nesnosno visokoj temperaturi zraka i zatvoreni u prikolici kamiona svi su se pogusili. Potom su bili zatrpani u masovnu grobnicu na jednom obliznjem lokalitetu da bi tek devet godina poslije bili pronadjeni njihovi posmrtni ostaci, ekshumirani i pokopani u odgovarajuca mezarja, odnosno groblja. Ostaci jednog od njih ni do danas nisu pronadjeni.

Danas je u organizaciji Opcinskog udruzenja logorasa Sanski Most, kako rekoh, obiljezena tradicionalna obljetnica tog tragicnog dogadjaja koji se po svim releventnim definicijama genocida moze smatrati dijelom ukupnog genocida koji je pocinjen u opcini Sanski Most (ubijeno oko 800 civila) a kojeg, nazalost, jos uvijek nisu prepoznale medjunarodne pravne instance.

Na danasnjem obiljezavanju, 24. po redu, okupilo se nekoliko desetina clanova obitelji zrtava umorstva 19 sanskih Bosnjaka i Hrvata, predstavnici nekih nevladinih organizacija, Islamske zajednice i drugi. Treba li  reci (TREBA, zasto da ne), da su i za ovaj zlocin odgovorni njihove komsije Srbi, odnosno sljedbenici lika i djela ratnog zlocinca Radovana Karadzica i inih. Govorili su glavni imam Medzlisa IZ Sanski Most Mr. Husein ef. Kovacevic, svjedok tog gnusnog zlocina Osman Botonjic, predsjednik Opcinskog udruzenja logorasa opcine Sanski Most Nihad Kljucanin, predsjednik Saveza udruzenja logorasa BiH Jasmin Meskovic i neki drugi.

Nakon prigodnih govora polozeno je cvijece na Spomen obilezje zrtava, proucene Fatihe ili na drugi nacin upucen pijetet umorenim zrtvama.

Osnovna poruka sa ovog skupa jeste da se ni ovaj zlocin, kao ni svi drugi, nikada ne smije zaboraviti, da se njegovi naredbodavci i izravni pocinitelji konacno moraju procesuirati jer su dostupni –  zive i slobodno rade u Prijedoru i Banja Luci, sve to kako se zlocini ne bi nikad i nikome ponovili.

Inace, pimjeceno je takodjer da je ovog puta bilo manje prisutnih nego ranijih godina, ali to nimalo ne umanjuje znacaj poruka koje su odaslane domacoj i ino-javnosti sa ovog memorijalnog skupa.

Bedrudin GUSIC

vrbas-miso

 

 

 

 

 

Evo i fotki sa tog skupa:

SAM_4034


SAM_4036


SAM_4037


SAM_4038————————————————————————————————————————————–

SAM_4039————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4040————————————————————————————————————————————————–

SAM_4042


SAM_4043

———————————————————————————————————————————————————-

SAM_4044

————————————————————————————————————————————————————–

SAM_4045


SAM_4046


SAM_4048

komentara
  1. Zdravko margic niodkud kaže:

    nisu samo oni na Mannjaci je bilo jos ljudi od svakud i od MRKONJICA.i okolice nekisu i poubijani.

Komentariši

