Slijedom tragičnih događaja u Francuskoj: NE, NISAM NI JA CHARLIE !

Posted: 11. Januar 2015. in Intervjui

ja sam charlie

Ne, ne mogu šutjeti na ovo što se događalo proteklih dana u Parizu, u Francuskoj, jer me se tiče i jer me itekako dotiče. Imam stav, hoću javno da ga saopćim i ne želim da kalkuliram (pehlivanim), jer to ne bi ličilo na mene. To, naime, ne bih bio ja.

 
Najprije, osuda
 
   Bog dragi zna koliko sam puta javno rekao da oni koji ubiju bilo kada i bilo gdje nevinog čovjeka ne pripadaju Islamu niti bilo kojoj drugoj vjeri i da svako onaj ko izvrši teroristički čin je, jednostavno, terorist, ubica…ali bez prefiksa, molim. Svi teroristi ovoga svijeta, bez obzira kakva imena nose i kako sebe predstavljaju po pitanju svjetonazora i ideologije, jesu teroristi, odnosno jesu braća po zločinu. I, tačka!
Dakle, iako ću i slijedećom, po hiljaditi put ponovljenom izrekom, postati dosadan samome sebi, zbog onih koji bi mi eventualno mogli tražiti dlaku u jajetu reći ću da mi je najiskrenije žao onih 17-toro ljudi koje teroristi pobiše u Parizu, da mi je žao njihovih porodica te da iz dna duše osuđujem taj teroristički akt. To mi, jednostavno nalaže moja vjera i moj mentalni sklop! Oni, koji to uradiše, ne predstavljaju muslimane ni u kojem pogledu, odnosno ne predstavljaju mene kao sljedbenika Islama.
 
Zloupotrebu vjere i zloupotrebu slobode medija treba posmatrati integralno
 
Nikakvu Ameriku neću otkriti ako i ovim povodom ustvrdim da postoji zloupotreba vjere u mnogim situacijama, kako na makro, tako i na mikro planovima. Evidentno je da je u pripremi i izvršenju terorističkog čina u Parizu vjera, u konkretnom slučaju Islam, zloupotrebljena. Nažalost, ne prvi put u vremenima u kojima živimo! Ali, s druge strane, vrlo mali broj relevantnih javnih djelatnika se ni nakon ovog “pariškog 11. septembra” ne kani baviti istraživanjem uzroka krvavog masakra u glavnom gradu Francuske. A istraživanjem i iznalaženjem uzroka mogu se naći pravi putevi ka prevenciji, zar ne! Pa, molim vas lijepo, samo laički pogled na ono šta i kako je taj časopis “Charlie Hebdo” zloupotrijebio slobodu štampe dovodi do mogućih puteva ka prevenciji da se ovako nešto, barem ne prema jednoj novinskoj kući, ne događa ubuduće. Da, zloupotrijebili su slobodu štampe i javnog izražavanja jer su prešli rubikon, odnosno uzeli su sebi za pravo da ismijavajući sve i svakoga što hoda po ovoj planeti, ismijavaju i Pejgambera. To je taj rubikon koji niko, ama baš niko na Ovome svijetu ne smije da prijeđe, ne samo kada je u pitanju posljednji Božji Poslanik, nego i sveci drugih religija. Vrijeđajući Muhammeda svs. oni koji su to činili i čine, a među njima je bio i Charlie Hebdo, povrijedili su vjerske osjećaje muslimana – mu'mina (vjernika), pa samim tim i moje. Jer, ako ismijava onoga čiji ja put na najbolji način pokušavam da slijedim, odnosno Islam koji je u svojoj suštini vjera mira, tolerancije i čovjekoljublja, on ismijava i mene. Eh, sada, Islam i njegove postulate ne treba da brane takvi poput braće Kouachi, nego ga trebaju braniti svi sljedbenici Islama na Ovome svijetu, uključujući i mene samoga, ali ne s oružjem u ruci i ubijanjem nevinih, nego upravo djelima kojima ćemo slijediti Kur'an, kao Božji govor (naredbe i zabrane), te sunnet (praksu) Njegovog posljednjeg Poslanika.  
Fino je bilo čuti riječi francuskog predsjednika i premijera da teroristi koji ubiše 17-toro ljudi u Parizu se ne mogu poistovjećivati sa Islamom niti muslimanima (parafraziram), ali niko od njih ne osuđuje preveliku slobodu koju sebi neki mediji uzimaju a među njima je prednjačio upravo Charlie Hebdo. Jer, kako ovim povodom, između ostaloga, reče uvaženi prof. dr. Franjo Topić, predsjednik HKD “Napredak” i sveučilišni profesor iz Sarajeva, “…. ne možes ti, u ime slobode, voziti lijevom stranom, naprimjer…”(osim u Engleskoj, op B.G.).
 
Kako tumačiti masovno solidariziranje s Charlijem ?
 
Jedno je žaliti za žrtvama masakra, posebno onih 12-toro djelatnika Charlija, a žalim i ja, a drugo solidarizirati se i poistovjećivati s tim časopisom, odnosno njegovom uređivačkom koncepcijom. Treba tu napraviti jasnu distinkciju: dokle podržati slobodu karikaturalnog viđenja svijeta i događaja a od koje crte je ne podržati. Naime, upravo smo svjedoci masovne, neselektivne podrške tom časopisu, ne samo u Francuskoj, što znači da im se odobrava način na koji su do sada djelovali, znači i ismijavanje i ruganje posljednjem Božjem Poslaniku, Muhammedu svs. i daje im se zeleno svjetlo da to i dalje čine. Šta to onda može da znači? Pa mogu lično da tumačim da će taj časopis i dalje zadirati u vjerske osjećaje muslimana, pa prema tome i moje, ignorirajući pri tom mogućnost da će se pojaviti, ne daj Bože, opet neki koji će “u ime Islama” (sačuvaj me Bože od takvih, daleko im kuća od mene) napraviti neki belaj. Pa, gdje je tu logika, razum? I, što je najgore, mnoge novinske kuće iz dijela Evrope kao da sipaju sol na žive rane dično prenoseći Charlijeve karikature, zanemarujući pri tom da u njihovim zemljama, odnosno cijeloj Evropi i u ostatku svijeta ima ljudi koji su istinski muslimani i da će ih to provrijediti. Posebna je tema što bi ovaj događaj objektivno mogao  biti vjetar u jedra desnici, ksenofobiji i islamofobiji u Evropi….
 
Na kraju, svjedoci smo da se mnogi u Francuskoj, Evropi i svijetu deklariraju da su Charlie. Ja, međutim, nisam i objasnio sam gore zbog čega.
Bedrudin GUŠIĆ
vrbas-miso
komentara
  1. senada kaže:

    You do not know Charlie! Charlie was a leftist newspaper ! These terrorists have killed Charlie for cartoons while Charlie was the first to defend minorities , including moderate Muslims! Charlie attacked the extremists , the provocative caricatures with ! It was a way to resist against the religious dictatorship … Charlie Hebdo has a lot to criticize Israel's atrocities in Palestine, and this at a time when no one dared say anything about Israel. but Muslims, soon forget ! Charlie was attacking everything that he considered unfair, sectarian ! Muslims did not want any depiction of the prophet ! But Charlie is not Muslim , Charlie is a secular newspaper! Why impose a religion? So to support the Danish cartoonist , Charlie has also published cartoons ! It was for the newspaper, an act of resistance ! I think it's normal! Why do Muslims in a country of Judeo-Christian tradition , such as France, come to impose their dogmas ? It was not an insult on the part of Charlie Hebdo, but an act of resistance against the Islamic pressure! Charlie Hebdo was not Islamophobe , it was a free newspaper. Terrorists most faithful defender of human rights is killed ! For muhammad cartoon , they forgot all other drawings condemning the evils , racism, and all acts of discrimination suffered by minorities.
    If you are not Charlie , it is damaging because basically you share the same values. I'm Charlie , and very proud of it !

Komentariši

